نور افشانی سبز شاخص بورس در چهارشنبه سوری

شاخص کل بورس به کانال 1.8 میلیون واحد بازگشت

649 میلیارد تومان ورود پول حقیقی به معاملات خرد در روز چهارشنبه

با به صدا در آمدن سوت پایان معاملات روز چهارشنبه، بازار سرمایه آخرین راند معاملاتی هفته را با رشد 38 هزار واحدی به پایان رساند تا سهامداران با دستانی پر به استقبال تعطیلات آخر هفته بروند.
معاملات روز چهارشنبه 24 اسفند، شاخص کل بورس با بازدهی 2 درصدی همراه شده و پس از صعود 38 هزار واحدی تا ارتفاع یک میلیون و 820 هزار واحد قد کشید. شاخص کل هم وزن نیز با ثبت رشد 2.4 درصد 13 هزار واحد افزایش یافته و به سطح 554 هزار واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز پس از کسب بازدهی 1.6 درصدی در نهایت با 374 واحد رشد به معاملات خود پایان داد.

ارزش معاملات خرد 16 درصد رشد کرد
مطابق آمار، ارزش معاملات خرد روز چهارشنبه به 8 هزار و 302 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته 16 درصد رشد را تجربه کرد.
بر اساس گزارش‌ها، از مجموع 709 نماد مورد معامله در این روز، 588 نماد با تغییرات مثبت و در مقابل 121 نماد با تغییرات منفی معاملات خود را به پایان رساندند.
بر همین اساس، 131 نماد در بالاترین قیمت مجاز روزانه خود در صف خرید قرار گرفته و در مقابل تنها 30 نماد به صف فروش رفتند.

ورود پول حقیقی به معاملات خرد
بر اساس گزارش‌ها، جریان معاملات خرد روز چهارشنبه با ورود پول حقیقی به مبلغ 649 میلیارد تومان همراه بود. در عین حال، صندوق‌های درآمد ثابت 404 میلیارد تومان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

ترین‌های بازار سرمایه
آمار نشان میدهد، در جریان معاملات روز چهارشنبه، نمادهای کچاد، شستا، وغدیر، شبندر، پارسیان، تاپیکو و پارس بیشترین تأثیر مثبت را بر رشد شاخص کل بورس داشتند.
همچنین نمادهای آریا، فغدیر، شگویا، صبا، ارفع، زاگرس و فجهان نیز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.
بر همین اساس، نمادهای شستا، وبملت، خودرو، خساپا، خگستر، شتران و خزامیا بیشترین تراکنش بازار بورس و نمادهای بزندگی، گدنا، فرابورس، کرمان، فسوژ، ثالوند و غوبتا بیشترین تراکنش بازار فرابورس را به خود اختصاص دادند.
گزارش‌ها نشان می‌دهد در جریان معاملات روز چهارشنبه بیشترین خرید حقیقی از حقوقی در نمادهای گلدیران، فسوژ، شستا، رانفور، بزندگی، وگردش و خمهر صورت گرفته و در مقابل بیشترین خرید حقوقی از حقیقی روی نمادهای خودرو، وغدیر، وبملت، وبصادر، ثفارس، خساپا و شکبیر انجام شد.
مطابق آمار، بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های فلزات اساسی، شیمیایی و کمکی به نهادها و به نمادهای فسوژ، شستا، رانفور، خمهر و وگردش اتفاق افتاد.
در مقابل گروه‌های صندوق‌ها، انبوه‌سازی و ماشین آلات و نمادهای خودرو، وغدیر، وبملت، وبصادر و ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را در این روز تجربه کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی