معاون سیاسی وزیر کشور خبر داد

ساماندهی تجمعات در دستور کار دولت

افکار عمومی کمتر از نقش فرانسه در توطئه ها میداند


معاون سیاسی وزیر کشور، از عزم این وزارتخانه و دولت سیزدهم برای ساماندهی تجمعات خبر داد و عنوان کرد که دولت سیزدهم جرأت ساماندهی تجمعات را دارد.
 محمدرضا غلامرضا در گفت‌و‌گو با ایرنا، به تلاش دشمن برای ایجاد دوقطبی در جامعه اشاره کرد و گفت: تلاش دشمن این است که من با رفیقم دشمن شوم و از او فاصله بگیرم و به مرور آنقدر این کار را تکرار می‌کنند که تنفر ایجاد کنند، البته قطعاً مکر دشمن به خود برمی‌گردد.

محیط‌شناسی و اشتراک‌گذاری تجربیات استان‌ها
معاون سیاسی وزیر کشور، درباره مأموریت و وظایفی که بر عهده معاونت سیاسی وزارت کشور است، با اشاره به اینکه در معاونت سیاسی وزارت کشور بنای کنش سیاسی نداریم و بیشتر در پی خدمت صادقانه، خالصانه و بی‌منت به مردم ایران هستیم، توضیح داد: در همین راستا و از زمان آغاز مسئولیت، محیط‌شناسی استان‌ها را به عنوان یکی از وظایف مهم این معاونت تعریف کردیم.
وی منظور از مفهوم محیط‌شناسی استان را «رصد تحولات استان» توصیف کرد و گفت: زمانی که استانداران، برنامه مسأله‌محور ارائه می‌کنند که شامل مسائل اصلی و فرعی استان خود است، ما سیر مراحل حل آن مسائل را دنبال کرده و در این مسیر از مجموعه تلاش‌ها و تجربیات سایر بخش‌ها در وزارت کشور، دستگاه‌های حاکمیتی و سایر قوا هم استفاده می‌‎کنیم.
 
تجمعات ساماندهی می‌شوند
معاون سیاسی وزارت کشور، ساماندهی تجمعات را یکی از ضرورت‌ها و نیازهای جامعه دانست و درباره اقدامات وزارت کشور در این زمینه گفت: از ابتدای مسئولیت، اقدامات کارشناسی روی آیین‌نامه اجرایی تجمعات و راهپیمایی‌های قانونی صورت گرفت و سعی شد از تجربیات گذشته و کارهایی که قبلاً صورت گرفته بود استفاده و نظرات دستگاه‎های مختلف اخذ شود. علاوه بر آن، از نقطه نظرات برخی نخبگان، خانه احزاب و اعضای احزاب سیاسی هم در جلسات متعدد برگزار شده در وزارت کشور استفاده کردیم و در نهایت منجر به اعمال نظراتی روی پیش‌نویس شد و الان این پیش‌نویس آماده است. معاونت سیاسی وزارت کشور ادامه داد: همزمان با این پیش‌نویس با دستور مستقیم رئیس‌جمهور موضوع تدوین لایحه‌ای در این زمینه در دستور کار قرار گرفت و لایحه تدوین شده‌ دولت درباره راهپیمایی‌های قانونی، این هفته به معاونت پارلمانی ارسال شده و پس از آن به مجلس تقدیم خواهد شد. غلامرضا با بیان اینکه در حال حاضر و با توجه به درگیری نمایندگان مجلس با موضوع بودجه، از ظرفیت آیین‌نامه تصویبی در مجلس استفاده می‌کنیم، گفت: این آیین‌نامه توسط وزیر کشور، برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا اگر احزاب و گروه‌هایی قصد برگزاری تجمع دارند بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت به‌رغم همه فشارها این ریسک را پذیرفت، تصریح کرد: هیچ دولتی زیر بار تدوین و اجرای این آیین‌نامه نمی‌رفت، گاهی موضوعاتی مطرح می‌شد و بعضاً اقداماتی صورت می‌گرفت که نیمه‌تمام روی زمین می‌ماند و ما هیچ‌گاه شاهد برگزاری یک تجمع قانونی نبودیم. این دولت این جرأت و جسارت را داشته که لایحه ارائه کند و این موضوع به قدری مهم بوده که آیین‌نامه‌ دهد و این جزو کارهای شاخصی بود که در معاونت سیاسی انجام شد.
 
جلسات کمیسیون ماده ۱۰ منظم برگزار می‌شود
معاونت سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه ما بر اساس قانون، متولی چند کمیسیون، از جمله کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هستیم، گفت: جلسات کمیسون ماده ۱۰ احزاب به صورت منظم برگزار شده و خروجی‌های خوبی هم داشته است. همچنین تا به امروز، وزارت کشور ۱۸ جلسه مجمع عمومی احزاب ملی و استانی را برگزار کرده است.
غلامرضا از صدور مجوز برای ۶ حزب در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و نیز فعال‌سازی۱۵ شعبه استانی احزاب خبر و توضیح داد: با خانه احزاب هم نشست‌های تخصصی برگزار شد و با توجه به فراز و نشیب‌های خانه احزاب از زمان شکل‌گیری تا به امروز، بنای ما همکاری و تعامل ممتاز است که این تعامل و گفت‌وگو با سه فراکسیون اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقلین به صورت مستمر وجود دارد.
 جنگ ترکیبی از ابتدای انقلاب
وی در تبیین جنگ ترکیبی علیه کشور، مشکلات اقتصادی و التهابات ارزی را ابعادی از همان جنگ ترکیبی دانست و گفت: جنگ ترکیبی با تحریم، محاصره و اقدامات تروریستی و تجزیه‌طلبانه و تحمیل جنگ آغاز شد و تا به امروز هم ادامه‌ داشته است. تهدیدات کاملاً سخت که از اواخر دهه شصت، جلوه کاملاً نرم پیدا کرد و امروز هم جنگ ترکیبی جلوه‌ای از همه آن چیزهایی است که جبهه کفر یاد گرفته است و به کار می‌گیرد. در واقع اقتصاد، التهاب ارزی و غیرارزی هم می‌تواند در این چهارچوب تعریف شود.

نقش سازمان جاسوسی فرانسه در توطئه‌ها
معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از اظهارات خود، به دسیسه‌ها و تلاش‌های سازمان‌های اطلاعاتی غربی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه سازمان اطلاعات خارجی فرانسه به عنوان یکی از هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی بود، تصریح کرد: تصور همگانی این است که امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، بیشترین ارتباط را با رژیم صهیونیستی دارند، درست است اما آن چیزی که شاید افکار عمومی کمتر بداند، نقشی است که سازمان اطلاعات خارجی فرانسه در خیلی از توطئه‌ها در منطقه داشته و اتاق عملیات‌هایی که صهیونیست‌ها در جنوب غرب آسیا انجام می‌داد، در فرانسه تشکیل می‌شد. این موضوع در دوره‌ای به دلایلی کاهش پیدا کرده و به هلند منتقل می‌شود و بعد دوباره شدت می‌گیرد. معاون سیاسی وزیر کشور حلقه واسط عناصر نظامی و اطلاعاتی رژیم با صدام را فرانسه اعلام کرد و گفت: نمی‌خواهم بگویم صدام سودای اشغال ایران را نداشت، اما فرانسوی‌ها از محرکان اصلی وی و رژیم بعث، عناصر اطلاعاتی و نظامی رژیم طاغوت، از جمله آنهایی که اسم بردم، بودند.
 
سابقه برنامه‌های خرابکارانه
وی با اشاره به جنایت‌ها و خیانت‌های سلطنت‌طلبان، از جمله همراهی با رژیم صدام، به جمشید شارمهد اشاره کرد و گفت: این فرد سنگ سلطنت‌طلبی به سینه زده است و من فکر می‌کنم دستگاه‌های حاکمیتی به دلیل اینکه آرامش روانی جامعه برهم نخورد، خیلی از واقعیت‌ها را درباره جمشید شارمهد و گروه تندر، نگفته‌اند.غلامرضا افزود: پس از انفجار حسینیه حضرت سیدالشهدا(ع) در شیراز به دست گروه تندر با رهبری شارمهد، عناصر اطلاعاتی موساد، در پاریس با منافقین نشست برگزار کرده و از آنها خواستند نمونه‌هایی از کارهای شارمهد و گروهش را در ایران انجام دهند که این موضوع سند و گواه ارتباط عناصر سلطنت‌طلبی مانند شارمهد با رژیم صهیونیستی است و این موضوع حتماً در دادگاه مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: می‌خواستند با فرایندی سیانور را بخار کنند و مردم با یک دم و بازدم آنجا کشته شوند. موضوع کشته‌سازی همیشه در دستور کار کسانی بوده که سنگ سلطنت‌طلبی را به سینه زدند. چه کسانی به نمایشگاه کتاب مراجعه می‌کنند؟ جز دانشجو؟ جز جوان؟
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: شاید سال‌ها بگذرد و بعضی از پرونده‌ها باز شود و دستگاه‌های حاکمیتی بتوانند اطلاعات آن را برای مردم آشکار کنند تا مشخص شود از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی چه میزان، سازمان‌های اطلاعاتی غربی بویژه امریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، رژیم صهیونیستی و بعضی از کشورهای منطقه برای کشتن مردم ایران پول دادند و سازمان ایجاد کردند و در شمال غرب کشور و مرزهای دیگر ایران با گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب همکاری کردند.
 
ضرورت تبیین کارنامه منافقین برای نسل جوان
وی درباره منافقین نیز با بیان اینکه اگر بتوانند امروز با شیاطین روی زمین هم علیه جمهوری اسلامی پیمان می‌بندند، گفت: توئیت‌های امروز آنها و اعلام دلسوزی برای جوانان ما از طنزهای تلخ روزگار ماست، ما نتوانستیم چهره کریه منافقین را به نسل جوانمان نشان بدهیم که چه جنایت‌هایی انجام دادند؛ به گفته عناصری که دستگیر شدند، این جوان‌ها هنوز نفس می‌کشیدند و ضربان داشتند که روی‌شان خاک ریختند، آیا این گروه امروز می‌تواند مدعی باشد؟
غلامرضا ادعاهای دلسوزی منافقین را جزئی از عملیات سنگین ترکیبی دانست و توضیح داد: در این عملیات می‌گویند ما آنقدر به مردم دروغ می‌گوییم تا بخشی از این دروغ را به‌عنوان واقعیت بپذیرید. این واقعیت تلخ امروز ماست که بتوانند از بسترهای به‌وجود آمده خصوصاً شبکه‌های اجتماعی روی نسل جوان ما، ذهن جوان ما، دختر ما، پسر ما اثر بگذارند. این کارنامه منافقین است.

جستجو
آرشیو تاریخی