گزارش‌ها حاکی از آن است که از اواسط هفته گذشته تا روز گذشته تعداد حوادث مرتبط با مدارس روند کاهشی داشته است

مدرسه در آرامش

وزارت کشور: بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل مؤثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی و دستگیر شدند

چهارشنبه دهم اسفندماه بود که رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت، وزیر کشور را مأمور رسیدگی و ریشه‌یابی هر چه سریع‌تر موضوع مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس و اطلاع‌رسانی مستند و مستمر در این زمینه برای رفع نگرانی خانواده‌ها کرد. پس از آن، احمد وحیدی با صدور بیانیه‌ای اطمینان خاطر داد موضوع مسمومیت دانش‌آموزان با جدیت در حال پیگیری است و تأکید کرد که سلامت دانش‌آموزان در اولویت اصلی همه مسئولان است و برای ایجاد آرامش و تأمین آسایش آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. با تشدید پیگیری‌های اطلاعاتی، هفته گذشته میراحمدی معاون وزیر کشوردر خصوص دستگیری تعدادی از عاملان مسمومیت دانش‌آموزان خبر داد که ۵ نفر دستگیر شدند که یکی از افراد دستگیرشده دارای ۴ کانال تلگرامی بوده که در اغتشاشات پاییز امسال هم دستگیر شده بودند.
با وجود این از هفته گذشته و فعال شدن گشت‌های پلیس در اطراف مدرسه‌ها، گزارش‌های مسمومیت دانش‌آموزان به شکل محسوسی کاهش یافت تا اینکه روز گذشته وزارت کشور در چهارمین بیانیه خود خبر داد که 100 نفر از عوامل دخیل در ماجرای مسمومیت‌ها بازداشت شده‌اند.
وزارت کشور  در این بیانیه جزئیات جدیدی از نتایج بررسی‌ها درباره برخی مسائل پیش‌آمده در مدارس منتشر کرد.
مطابق این بیانیه 5 بندی، تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر ازعوامل مؤثر در حوادث اخیر مدارس استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان، همدان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان وخراسان رضوی شناسایی، دستگیر ومورد تحقیق قرارگرفتند. بیانیه وزارت کشور تصریح کرد: براساس بررسی‌های اولیه، تعدادی از این موارد، مشتمل بر افرادی است که از روی شیطنت یا ماجراجویی و با هدف تعطیلی کلاس درس و تحت تأثیر فضای روانی ایجادشده دست به اقداماتی نظیر استفاده از مواد بدبو و بی‌خطر و… زده‌‌اند که ضمن تذکرلازم، تحقیقات قانونی از این دسته از افراد تاحصول اطمینان و کسب نتیجه نهایی ادامه دارد. این بیانیه افزود: همچنین در بین دستگیر شدگان افرادی با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت درمردم و دانش‌آموزان و برای تعطیلی مدارس و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارند که تحقیقات از این افراد جنایتکار از جمله کشف ارتباط احتمالی آنان با سازمان‌های تروریستی منافقین و.. مورد تحقیق و بررسی است.
وزارت کشور تأکید کرد:به دلیل سوء‌استفاده معاندین از این قبیل اقدامات که متفاوت با گذشته است، دانش‌آموزان از انجام آن اکیداً خودداری کنند زیرا ابلاغ شده است برابر قوانین توسط مراجع ذی ربط با فرد خاطی برخورد شود.
در این بیانیه تصریح شده است: خوشبختانه از اواسط هفته گذشته تا امروز تعداد رخداد‌های مدارس روند کاهشی چشمگیری داشته است و گزارشی از وجود دانش‌آموزان بدحال اعلام نشده است.
وزارت کشور در بیانیه خود خاطرنشان کرد:همان‌گونه که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است، فعالیت آموزشی به طور متعارف ومستمر در حال انجام است.
به اولیای محترم توصیه می‌شود که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی فرزندان خود با متولیان امر آموزشی وتربیتی فرزندان شان و در برپایی کلا‌س‌های درسی، همکاری کامل داشته باشند. بدیهی است مدیران ومعلمان محترم با دانش‌آموزان غایب برابر مقررات آموزشی رفتار خواهند کرد. در انتهای این بیانیه نیز آمده است که مراکز فوریت‌های اورژانس دانش‌آموزی به شماره ۱۵۷۰ جهت مشاوره به والدین محترم و دانش‌آموزان عزیز آماده پاسخگویی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی