سازمان هواشناسی اعلام کرد

کاهش دما در شرق کشور تا ۸ درجه

سازمان هواشناسی از کاهش دما تا ۸ درجه در نیمه‌شرقی کشور خبر داد و برای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان، یخ‌بندان و لغزندگی جاده‌ها هشدار صادر و اعلام کرد: ماندگاری هوای سرد در کشور تا روز دوشنبه تداوم دارد. به گزارش ایرنا، استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان بیشترین کاهش دما را تا روز دوشنبه تجربه خواهند کرد. سازمان هواشناسی از افزایش مصرف و اختلال در انتقال منابع انرژی بویژه برق و گاز، یخ‌بندان و لغزندگی جاده‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی خبر داد و هشدار زرد صادر کرد.

هشدار برای آلودگی هوا
سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای درباره افزایش آلودگی هوا در ۹ شهر از جمله تهران، کرج، تبریز، قم، سمنان، اصفهان، مشهد، اراک و قزوین به سطح ناسالم برای تمام گروه‌های سنی هشدار صادر کرد. بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا روز چهارشنبه آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه دارد.

جدیدترین وضعیت ترافیکی
راه‌های کشور
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با اشاره به وضعیت جوی محورهای مواصلاتی گفت: در تمام جاده‌های کشور جوی آرام گزارش شده و بارندگی وجود ندارد اما کماکان برودت شدید هوا پدیده غالب جاده‌های کوهستانی است. سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به محدودیت تردد با تغییر مسیر در برخی از محورها گفت: محور قدیم خرم‌آباد ـ پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم‌آباد ـ پل زال و محور خرم‌آباد ـ کوهدشت انجام می‌شود. محورهای شهداد ـ نهبندان، ریگان ـ ایرانشهر، پونل ـ خلخال، چاهان ـ زرآباد، لاسم ـ ارجمند، وازک ـ بلده، سروآباد ـ پاوه، سی‌سخت ـ پادنا، جدید هشتگرد ـ طالقان و گنجنامه ـ تویسرکان تا اطلاع ثانوی مسدود است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نیز اعلام کرد: محور جم – فیروزآباد از دیروز اول بهمن تا ۱۵ اسفند امسال به منظور عملیات اجرایی تثبیت، روکش آسفالت و لکه‌گیری مسدود است.

جستجو
آرشیو تاریخی