اجرای طرح احراز هویت دومرحلهای در دفاتر اسناد رسمی
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هرگونه ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی منوط به داشتن حساب کاربری «ثنا» و تصدیق الکترونیکی است. به گزارش ایسنا، صفدر کشاورز افزود: در دفاتر اسناد رسمی نه تنها احراز هویت افراد از طریق شناسنامه و کارت ملی بلکه در مرحله دوم هم احراز هویت با تصدیق الکترونیکی از طریق ارسال پیامک انجام میگیرد. وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در ۲۷ استان کشور که امنیت احراز هویت را افزایش و امکان جعل و کلاهبرداری را کاهش میدهد، گفت: این طرح از روز گذشته در ۶۵۰ دفتر اسناد رسمی استان تهران آغاز و تا ۲۲ بهمن ماه، باقیمانده دفاتر استان تهران و استانهای گیلان، مرکزی، لرستان و البرز تحت پوشش این طرح قرار میگیرند. معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشوردر توضیح احراز هویت اظهار کرد: در زمان اخذ اثر انگشت از اصحاب سند، پیامکی حاوی یک کـد تأیید از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد به شماره تلفن همراه شخص ارسال شده و شخص باید کد دریافتی را به مسئول اخذ اثر انگشت در دفترخانه اعلام کند. در صورت تطابق کد اظهار شده از سوی شخص با کد ارسالی در پیامک توسط سامانه، اجازه اخذ اثر انگشت شخص در سامانه داده میشود و اگر احراز هویت دو مرحلهای حتی برای یکی از اصحاب سند انجام نشود، ثبت و تأیید نهایی آن ممکن نخواهد بود.