اصحاب هنر و رسانه به حماسه «وعده صادق 2» واکنش نشان دادند

عشق جاویدان من؛ ایران من

«گنبد آهنین بیشتر شبیه آبکش عمل کرد»، «عشق جاویدان من ایران من»، «گریه غرور و شادی امان نمی‌دهد»، «هزار ماشاءالله» و «انا فتحنا لک فتحا مبینا» مؤلفه‌های تکرارشونده‌ برگرفته از حس و حال اهالی فرهنگ و هنر نسبت به اقتدار ایران است؛ هنرمندانی متعهد و مسئول که در رنج‌ و شادی‌ در کنار هموطن‌شان ایستاده‌اند. شامگاه 10 مهرماه با حماسه «وعده صادق۲» اقتدار و توان نظامی کشورمان به رخ کشیده شد و چهره‌های فرهنگی و هنری از همان ساعات ابتدایی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار متن‌هایی از عزت ایران نوشتند. آنچه می‌خوانید بخش‌هایی برگزیده از این واکنش‌هاست.
مبارکمان باشد شکستن شاخ وحشی‌ترین اهریمن
حامد عسکری، فعال فرهنگی که در جشن میدان فلسطین شرکت کرده بود با انتشار ویدیویی از این مراسم نوشت: «یکی از محرم‌های کرونا با ماسک و فاصله نشسته بودیم کف یک پارکینگ روباز و آقا احسان منبر بود، جلسه حوالی گمرک بود و وسط منبرش هواپیمایی داشت فرود می‌آمد، آنقدر صدایش بلند بود که گوش‌هامان سوت کشید، آقا احسان سکوت کرد، بعد گفت بلند یک یا حسین بگویید، از پشت ماسک نعره زدیم، هواپیما دور شد و آقا احسان گفت: این هواپیما پنج‌ثانیه از بالای مجلس ما رد شد و با «یا حسینی» که گفتید قیامت آنها را هم در جمع شرکت‌کنندگان این مجلس خواهند نوشت.
خوشحالم؟ خیلی معلوم نیست؟ لرزش دست‌های نتانیابو را ندیدید؟ خنده‌های بچه‌های غزه را چطور؟ ذوق کرمانشاهی‌ها را چی؟ جنگ چیز خوبی‌ است؟ مطلقاً نه... به گواه تاریخ نه جنگ‌طلب بوده‌ایم نه آغازگرش... ولی هر حمله‌ای شد جوابش را دادیم، هزاران لیتر خون دادیم و یک استکان کمرباریک خاک نه. نگذاشتیم غبار وطن روی پوتین‌هاشان را با خودشان برگردانند. خوشحالم؟ خیلی ممکن است موقت و مقطعی باشد! باشد، با گلویی پاره و کف دست‌هایی سرخ و دو انگشتر کج و کوله به خانه برگشته‌ایم، نیکان صدایش خروسکی شده، از بس غاره زد، شوخی نیست امشب مهم‌ترین شب قرن آینده ایران بود. امید... این اکسیر عجیب. این چراغ روشن و گرم بیخ قلب که تمام سوخت حیات آدمی ‌است. دست زدم، داد زدم و بعد حامد دست لاله کرد سیگاری گیراندیم و بر پله‌ای از خیابان فلسطین بغضم ترکید، می‌گویند پیکر سید سالم است دلم یواشی می‌گوید برویم زیپ کاور را باز کنیم اشک گرم و براق گوشه چشم‌هایش را ببینم و بگویم: زدیم سید، شخمشان زدیم، سید نبودی ببینی... مبارکمان باشد شکستن شاخ وحشی‌ترین اهریمن کودک‌کش جهان، مبارکمان باشد الله‌اکبرهای پشت‌بام، مبارکمان باشد این ادب کردن کودک حرام‌زاده و تخس محله خاورمیانه.»

گریه غرور و شادی امان نمی‌دهد
«سیدمحمود رضوی»، تهیه‌کننده صنعت سینمای ایران نیز با ابراز شادی از موفقیت عملیات «وعده صادق 2» در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «گریه غرور و شادی امان نمی‌دهد»؛ «محمدرضا شفیعی»، تهیه‌کننده انقلابی و فعال رسانه‌ای نیز با انتشار تصویری از پرچم ایران نوشت: «خدایا از عمر من کم کن»؛ مهران غفوریان، بازیگر بعد از پاسخ موشکی موفق ایران به اسرائیل در اینستاگرام خود تصویری از پرچم ایران با هشتگ «ایران من» منتشر کرد؛ امیر بنان تهیه‌کننده سینما با انتشار تصویری در صفحه مجازی خود در واکنش به حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی این‌گونه نوشت: «هزار ماشاءالله»، محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون نیز تصویری از نقشه ایران همراه با شعر «چو ایران نباشد تن من مباد» را در صفحه مجازی خود منتشر کرد؛ سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی نیز در سلسله استوری اینستاگرام خود با بازنشر توئیت مسعود پزشکیان و محمدباقر قالیباف نسبت به حمله موشکی ایران واکنش نشان داد.

ایران نامی است جاویدان
در ادامه واکنش‌های گسترده از موفقیت عملیات «وعده صادق 2» فرزین محدث، بازیگر ایرانی در متنی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «ایران نامی است جاویدان برای تمام تاریخ که از گذشته‌های دور دشمنانش ترس داشتند از این نام»؛ علی ملاقلی‌پور، کارگردان با انتشار ویدیویی از لحظه اصابت موشک‌ها در فلسطین اشغالی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «دفاع، حق طبیعی هر موجودی است، وسط دعوا اگر نزنی بیشتر می‌خوری. گنبد آهنین بیشتر شبیه آبکش عمل کرد، اسرائیل یک سال نسل‌کشی کرد، یک شب جوابش را ببیند.» سعید پروینی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در صفحه اجتماعی خود تصویری از موشکباران آسمان فلسطین اشغالی منتشر کرد که اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

یارب چشم بد از ایران دور باد
المیرا شریفی، مجری و گوینده توانمند کشورمان نیز با ابراز شادی از پیروزی بزرگمردان سپاه انقلاب اسلامی در صفحه اجتماعی ایکس خود نوشت: «چشم بد از ایران و ایرانی دور باد.»؛ نجم‌الدین شریعتی، مجری برنامه‌های زلال احکام و سمت خدا تصویری از ماه تابان را با آیه «انا فتحنا لک فتحا مبینا» از سوره فتح منتشر کرد؛ رضا رشیدپور احساساتش را با این بیت به اشتراک گذاشت: «ای کویر تو بهشت جان من، عشق جاویدان من، ایران من»؛ اکبر نبوی نویسنده و تحلیلگر سینما نوشت: «آری! تیر آرش پس از قرن‌ها هنوز در پرواز است و نمی‌گذارد خواب‌های اهریمنی دشمنان ایران تعبیر شود.»

این پرچم بالاست
میلاد هارونی، خواننده و آهنگساز نیز با انتشار تصویری از آتش گرفتن محل اصابت موشک‌های ایرانی به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی نوشت: «آغاز نصرالله، دعا فراموش نشود»؛ حسین حقیقی، خواننده و آهنگسار با انتشار عکسی برافراشته از پرچم ایران نوشت: «این پرچم بالا رفته تا کسی جرأت نکند پسر فاطمه را غریبانه بکشد»؛ حسین نیرومند، هنرمند کارتونیست با انتشار طرحی با عنوان وعده صادق ۲ به انگلیسی نوشت: «!Happy new Year».

ما با دست خالی قیام کردیم
«وحید یامین پور» فعال فرهنگی در واکنش به عملیات پیروزمندانه «وعده صادق 2» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه نیروهای اشغالگر صهیونیستی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «خدایا ما را از عادی دیدن و عادت کردن به شگفتی‌ها و حماسه‌ها محفوظ بدار. خدایا ما در همان کشوری زندگی می‌کنیم که ۸۰ سال پیش بیشتر از ۳ روز نتوانست در برابر متجاوزان مقاومت کند، همان کشوری که شاه خشن قلدرش در چشم بر‌هم‌زدنی گریخت و تبعید شد، به نقطه‌ای که نمی‌دانست کجای عالم است، همان کشوری که شاهنشاهش با چمدانی بسته، چشم به دهان ارباب امریکایی‌اش همواره آماده رفتن بود، کشوری که مستشاران فرنگی برای آمدن به آن حق توحش می‌گرفتند و برای در امان ماندن کاپیتولاسیون تصویب می‌کردند، کشوری که خاندان و دربارش مافیای تجارت مواد مخدر بودند، کشوری که مؤمنین را زیر کفش بهائیان به ذلت کشانده بود. خدایا ما همان‌ها هستیم که دست خالی قیام کردیم، با دست خالی جنگیدیم، با دست خالی خودمان را ساختیم. همان‌ها که مرگبارترین موشک‌ها بر سرشان فروریخت و حتی سیم‌خاردار از آنها دریغ شد. خدایا ما همان‌ها هستیم... همان قربانیان موشک‌های ۱۲‌متری در کوچه‌های ۶‌متری دزفول، ما کودکان بلدالصواریخ که با غرش فراگ۷ و اسکاد از خواب بیدار می‌شدیم و با آژیر وضیعت سفید به خواب می‌رفتیم. خدایا ما را به مکر نخوت آزمایش نکن و به حیله عادت گمراه نگردان. چشم ما را به نعمتی که داده‌ای بگشا و ما را با کفران نعمتت عذاب نکن. خدایا ما را یاری‌کنندگان دین خود قرار ده. آنها که از ملامت کسی ملول نمی‌شوند و از هیچ چیز و هیچ کس جز تو نمی‌ترسند.»

نتانیاهو و پیامش به مردم ایران برای ایجاد جشن پوریم دوم
حبیب احمدزاده، نویسنده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی در واکنش به سخنان نتانیاهو خطاب به ملت ایران در یادداشتی با عنوان «نتانیاهو و پیامش به مردم ایران برای ایجاد جشن پوریم دوم» نوشت: این را برای ساده‌دلان بی‌خبر از تاریخی می‌نویسم که اگر زمان حمله حزب بعث به ایران هم بودند ممکن بود گول سخنان فریبنده صدام برای همدستی با او برای آزادسازی کشور را بخورند. سه روز پیش و قبل از این حمله گنبد آهنین برباد ده، نتانیاهو پیامی برای مردم ایران فرستاد و اعلام کرد که او و دولتش حساب جمهوری اسلامی را از مردم آریایی ایران جدا می‌داند!