رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت:

گنبد آهنین از شیشه شکننده تر است

اذعان «رویترز» به ناتوانی گنبد آهنین در عملیات «وعده صادق2»

رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت، ضمن قدردانی از عملیات غرورآفرین سه‌شنبه شب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (وعده صادق2) در هدف قرار دادن مراکز نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات افتخارآمیز که بار دیگر غرور ملی ایرانیان را به رخ جهان کشید، بر طبق موازین بین‌المللی و در پاسخ به جنایت این رژیم در ترور شهید هنیه در کشورمان و همچنین شهادت سیدحسن نصرالله و شماری از فرماندهان مقاومت بود. مسعود پزشکیان با بیان اینکه پس از ترور شهید هنیه در تهران که نقض آشکار حاکمیت و امنیت ملی ایران بود، کشورهای غربی مدام ما را به خویشتنداری دعوت و وعده برقراری فوری آتش‌بس در غزه را می‌دادند، افزود:‌ ما نیز به‌رغم انتظار بحق مردم در پاسخ به این جنایت، به امید اینکه نسل‌کشی مردم مظلوم و بی‌گناه غزه متوقف شود، اقدامی نکردیم، اما این رژیم جنایتکار و خونریز نه تنها به کشتار زنان و کودکان ادامه داد، بلکه دامنه جنایات خود را به لبنان نیز گسترش داد و با انفجار پیجرها در دست مردم عادی فاجعه آفرید و نکته قابل تأمل اینکه همین کشورهای مدعی حقوق بشر که ما را به خویشتنداری دعوت می‌کردند، در مقابل اقدامات این رژیم سکوت کردند.

بر سر غرور ملی شوخی نداریم
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه عملیات غرورآفرین سه‌شنبه شب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ثابت کرد گنبد آهنین ادعایی آنان از شیشه شکننده‌تر است، تصریح کرد‌: ما همچنین ثابت کرده‌ایم که بر سر عزت و غرور ملت‌مان با کسی شوخی نداریم و اگر این رژیم بخواهد خطایی مرتکب شود، پاسخی به مراتب کوبنده‌تر دریافت خواهد کرد.

 

اذعان «رویترز» به ناتوانی گنبد آهنین در عملیات «وعده صادق2»

خبرگزاری رویترز به نقل از سه کارشناس حوزه نظامی و راهبردی، اعتراف کرد که گنبد آهنین مقابل عملیات موشکی ایران ضعیف عمل کرده‌است. خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره پاسخ موشکی ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، نوشت: ایران با این اقدام، توان موشکی خود را هم از نظر وسعت حمله و هم از نظر پیچیدگی آن به نمایش گذاشت. این رسانه غربی افزود: در عملیات موشکی روز سه‌شنبه ایران نسبت به حمله موشکی ماه آوریل از سلاح‌های پیشرفته‌تری استفاده شد و گنبد آهنین اسرائیل را بیش از گذشته تحت فشار قرار داد و کلاهک‌های بیشتری توانستند از آن عبور کنند. رویترز، پیچیدگی کلاهک‌های استفاده شده در موشک‌های ایرانی را یادآور شد و استفاده از سوخت جامد و دیگر ویژگی‌های پیشرفته آنها را عامل بالا رفتن قدرت مانور موشک‌ها مقابل گنبد آهنین اعلام کرد. «جفری لویس» کارشناس و مدیر برنامه منع اشاعه هسته‌ای شرق آسیا در مرکز مطالعات «جیمز مارتین»، فناوری پیشرفته استفاده شده در موشک‌های ایرانی را عامل رسیدن همزمان آنها به اهداف، تضعیف توان رهگیری گنبدآهنین و اصابت دقیق آنها به اهداف ارزیابی کرد. «آنکیت پاندا» عضو ارشد «بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی» نیز به پیچیدگی پاسخ موشکی ایران در مقایسه با پاسخ موشکی ماه آوریل اشاره کرد و افزود: نه تنها سلاح‌های استفاده شده، بلکه ساختار حمله روز سه‌شنبه نیز متفاوت بود. وی افزود: موشک‌های کروز و پهپادهای استفاده شده در ماه آوریل، سرعت موشک‌های روز سه‌شنبه را نداشتند و همین موضوع، باعث شد گنبدآهنین فرصت کمتری برای مقابله داشته باشد.