وزیر نفت در جمع خبرنگاران:

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: تلاش ما این است که به سمت مدیریت تقاضا و مصرف حرکت کنیم.
محسن پاک‌نژاد گفت: تلاشمان این است که با کمترین چالش با کمبود گاز مواجه باشیم تا در زمان بحران و سرمای زمستان قطعی گاز نداشته باشیم. وی افزود: با هیأت روسی که چند روز قبل به تهران سفر کردند بحث‌هایی از نظر موضوعاتی مانند تجارت گاز انجام شد که در واقع هدف این است که حوزه سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به عنوان هاب انرژی در منطقه مطرح شود.
وزیر نفت در پاسخ به سؤالی مربوط به گاز‌رسانی در فصل سرد سال گفت: تلاشمان این است که با کمترین چالش با این موضوع مواجه باشیم. پاک‌نژاد بیان کرد: باید از جهات مختلفی به موضوع ناترازی انرژی پرداخت به طوری که در بخشی از آن در واقع مکانیزم‌های تولید حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند که طبیعتاً ما با افزایش تولید با چالش‌هایی مواجه هستیم که از جمله تأمین منابع مالی است. او افزود: ناترازی موضوعی نیست که یکی دو سال به وجود آمده باشد این موضوع دستاورد سال‌هاست که سرمایه گذاری‌های مناسبی در این زمینه اتخاذ نشده است و حل این ناترازی ممکن است زمان‌بر باشد. وزیر نفت تصریح کرد: برنامه‌ای برای بحث افزایش قیمت سوخت در دستور کار و میز دولت نیست و این موضوع فراتر از موضوع وزارت نفت است و در ساختار حاکمیتی کشور باید تصمیم‌گیری شود.

وضعیت مطلوب ذخایر استراتژیک
مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های‌ نفتی گفت: وضعیت ذخایر استراتژیک متناسب با مصرف کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد. مرتضی عابدینی، مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه مشکلی در تأمین سوخت برای هموطنان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای سوخت‌رسانی در کشور وجود ندارد. وی ادامه داد: تأمین بنزین، نفت گاز، نفت سفید و سوخت هوایی در شرایط عادی قرار دارد. عابدینی خاطر نشان کرد: وضعیت ذخایر استراتژیک متناسب با مصرف کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد. به گفته وی، شب گذشته افزایش مصرف نسبت به روز گذشته آن را داشتیم ولی خوشبختانه برای تأمین آن مشکلی وجود نداشته و با آماده باش کامل برای کلیه مناطق عملیاتی و شرکت‌های حمل‌و‌نقل شرکت پخش فرآورده‌های‌ نفتی توانستیم نیاز هموطنان عزیز را تأمین کنیم.

نبود مشکلی برای عرضه
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: در حال حاضر مشکلی برای عرضه بنزین وجود ندارد، شرایط پمپ بنزین‌ها عادی است و مردم نگران تأمین سوخت خودروهای خود نباشند.
رضا نواز با اشاره به وضعیت پمپ بنزین‌ها و توزیع سوخت در کشور، اظهار کرد: افزایش مصرف سوخت چشمگیر نیست، نسبت به عملیات اول موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی که با افزایش مراجعات مردم به جایگاه‌های سوخت همراه بود، این‌بار میزان مراجعات به پمپ بنزین‌ها بسیار کاهشی بوده است. وی افزود: بجز تهران و برخی از مراکز استان‌ها و برخی شهرها که در ساعاتی صف‌های جایگاه‌ها کمی بیش از حد نرمال بود در بقیه موارد و هرچه از ساعات عملیات موشکی فاصله گرفتیم روال توزیع سوخت جریان عادی به خود گرفت و اکنون شرایط عادی است. سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت کشور عنوان کرد: به لحاظ ذخایر در جایگاه‌ها و ارسال فرآورده ان‌شاءالله مشکلی وجود نخواهد داشت و مردم نگران نباشند.