توسط دانش‌آموزان مخترع ایرانی صورت پذیرفت

کسب 2 مدال نقره از مسابقات جهانی علوم و اختراعات 2024

تیم مخترع دانش‌آموزان ایران با دو طرح عینک هوشمند برای نابینایان و سیستم هوشمند شناسایی احساسات صورت انسان برای کاربردهای مختلف صاحب دو مدال نقره مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان - لندن ۲۰۲۴ شد.
به گزارش دبیرخانه جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا، مهدی رشیدی جهان، سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایرانی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان - لندن ۲۰۲۴ که در روزهای (۲۵ تا ۲۷ سپتامبر) 4 تا ۶ مهرماه است اظهار داشت: این دوره از مسابقات به صورت حضوری و غیرحضوری و به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن و با حضور ۳۲ کشور و ارائه ۲۸۵ پژوهش و اختراع دانش‌آموزی برگزار شد.
وی با اشاره به دریافت دو مدال نقره این مسابقات توسط دانش‌آموزان ایرانی، افزود: در این دوره از مسابقات تیم‌هایی از کشورهای انگلستان، عربستان سعودی، ژاپن، فرانسه، رومانی، تایوان، آلمان، امارات متحده عربی، کرواسی، کانادا و دیگر کشورها به رقابت پرداختند که از کشورمان نیز دو تیم حضور داشتند.
رشیدی جهان اعلام داشت: تیم متشکل از امیرعباس کاووسی امین و آرتین سالاری با طرح عینک هوشمند برای نابینایان صاحب مدال نقره و تیم متشکل از ایلیا رضازاده و پادرا قزوینیان با طرح سیستم هوشمند شناسایی احساسات صورت انسان برای کاربردهای مختلف دیگر مدال نقره این مسابقات را برای ایران به ارمغان آوردند.