سخنگوی قوه قضائیه خبر داد

17 شهریور، زمان دادگاه کیفری پرونده ترور شهید سلیمانی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در این پرونده که نسبت به ۷۳ نفر از متهمان از جمله ترامپ و پمپئو (رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سابق امریکا) تشکیل شد، کیفرخواست صادر شده است.

گروه اجتماعی/  سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه دادگاه کیفری پرونده ترور شهید سلیمانی ۱۷ شهریورماه امسال برگزار می‌شود، گفت: در این پرونده که نسبت به ۷۳ نفر از متهمان از جمله ترامپ و پمپئو (رئیس‌جمهور سابق و وزیر خارجه سابق امریکا) تشکیل شد، کیفرخواست صادر شده است.
اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه در هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: در این پرونده حدود 3 هزار و ۳۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم شکایت داشتند؛ پرونده از دو بُعد حقوقی و کیفری رسیدگی شد که در بُعد حقوقی پرونده در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی تهران رسیدگی و منجر به صدور رأی شد و بر اساس حکم صادره هر کدام از خواندگان پرونده به پرداخت ۵ میلیون دلار و در مجموع ۱۶ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار محکوم شدند و اکنون پرونده در بخش حقوقی در مرحله صدور اجرائیه قرار دارد. جهانگیر درباره بخش کیفری پرونده گفت: در این پرونده که نسبت به ۷۳ نفر از متهمان از جمله ترامپ و پمپئو (رئیس‌جمهور سابق و وزیر خارجه سابق امریکا) تشکیل شد، کیفرخواست صادر شده و رسیدگی به پرونده در تاریخ ۱۷ شهریورماه سال‌جاری در دستور کار دادگاه کیفری قرار دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی