دو فصل آقای گلی خیلی برایم شیرین است

مغانلو: یک آسیا از اسم ایران می‌ترسد

فائزه زمانی
خبرنگار

ماجرای کوچ شهریار مغانلو به امارات این روزها جدی‌تر از همیشه به گوش می‌رسد و گفته می‌شود آقای گل لیگ برتر به جمع لژیونرهای فوتبال ایران خواهد پیوست. او فصل قبل با 16 گل امپراطوری‌اش در خط حمله لیگ برتر ایران را حفظ کرد و برای دومین فصل متوالی آقای گل شد. شهریار فوتبال ایران که با سپاهان فصل خوبی را شروع کرده بود در ادامه با فرازونشیب‌های طلایی‌پوشان، دستش به جام نرسید اما با قهرمانی در جام حذفی خداحافظی باشکوهی با فصل بیست‌وسوم داشت. او درحالی که بعد از آقای گلی‌اش به نظر می‌رسید در نقش جهان بماند یا به تیم پرسپولیس برگردد اما با پیدا شدن سروکله اماراتی‌ها حالا به نظر می‌رسد که از فصل بعد باید ماجراجویی‌اش را در تیم اتحاد کلبا ادامه دهد؛ هرچند خودش هنوز این موضوع را تأیید نمی‌کند و قطعی شدن سفر به امارات را به روزهای آینده موکول می‌کند. مغانلو که شانس حضور در جام جهانی قطر را از دست داد با انگیزه‌ای‌که دارد، حالا در لیست منتخب قلعه‌نویی قرار گرفته و البته کار ایران را آسان نمی‌داند و معتقد است تیم ملی به رغم مدعی بودنش، در تمام بازی‌ها کار سختی برای صعود به جام جهانی دارد.
 
‌با شروع خوبی که سپاهان اول فصل داشت شاید همه این تیم را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانستند اما در ادامه فرازونشیب زیادی داشتید و قهرمانی میسر نشد.
همان طورکه گفتید فصل را خیلی خوب شروع کردیم و حتی هفته‌ها در صدر جدول هم بودیم ولی اتفاقاتی که افتاد شاکله ذهنی تیم را بهم ریخت و نتوانستیم قهرمان لیگ برتر شویم. با این حال خدا را شکر با قهرمانی در جام حذفی پایان خوبی داشتیم و توانستیم دل هواداران را شاد کنیم، خیلی خوب شد که لیگ را با جام تمام کردیم.
‌کار کردن با ژوزه مورایس چطور بود، او چه جور شخصیتی دارد؟
مورایس شخصیت خوب و حرفه‌ای دارد و مربی بسیار بزرگی است. سپاهان بعد از 11 سال توانست با مورایس جام بگیرد؛ او کار بزرگی کرد و قهرمانی در جام حذفی نشان‌دهنده توانایی‌های این مربی است.
‌در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی درباره پیوستن شما به تیم اتحاد کلبا مطرح شده است، حضورت در این تیم را باید تمام شده بدانیم؟
راجع به این مسأله فعلاً صحبتی نمی‌کنم تا ببینم در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد.
‌ولی رسانه‌های‌ اماراتی کار را تمام شده می‌دانند.
فعلاً درحال استراحت هستم و مدیر برنامه‌هایم پیگیر کارها است، امیدوارم که بهترین اتفاق بیفتد. من به خدا توکل کردم و هر اتفاقی بیفتد امیدوارم برای من خیر و برکت به همراه داشته باشد.
 ‌برای دومین فصل متوالی آقای گل شدی، این موضوع، ناکامی‌تان در قهرمانی لیگ برتر را تا چه حد جبران کرد؟
اول از همه جا دارد از هم تیمی‌ها، باشگاه بزرگ سپاهان و مربیان تشکر کنم چرا که اگر همکاری و کمک آنها نبود هیچ گاه این اتفاق نمی‌افتاد. باعث افتخار و خوشحالی من است که دوسال پیاپی آقای گل لیگ برتر شدم. درست است که نتوانستیم قهرمان شویم اما خوشحالم که حداقل آقای گل لیگ برتر از سپاهان بوده است و توانستم ذره‌ای دل هواداران را شاد کنم.
‌گروه‌بندی تیم ملی در آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنی؟ گروه ما سخت است یا آسان؟
گروه‌مان ساده نیست و تیم ملی هیچ بازی آسانی ندارد. اما با همه اینها تیم ملی فوتبال ایران تیم بزرگی است و یکی از مدعی‌های صعود به جام جهانی محسوب می‌شود. بازیکنان باکیفیت و خوبی داریم و مطمئن باشید که تمام تیم‌ها از اسم ایران می‌ترسند. اما تأکید می‌کنم هیچ تیمی را دست‌کم نمی‌گیریم و با تمام توان به زمین خواهیم رفت تا بتوانیم نتایج لازم را گرفته و به جام جهانی صعود کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی