سرپرست معاونت امور پارلمانی ریاست جمهوری از تشکیل پرونده آتش‌سوزی بیمارستان قائم(عج) خبر داد

برکناری مدیر و بازداشت 4 نفر

رشت – مدیر بیمارستان قائم (عج) رشت در پی حادثه حریق و مرگ 8 نفر از بیماران بستری در این بیمارستان، برکنار شد. این خبر را سرپرست معاونت امور پارلمانی ریاست جمهوری که به عنوان نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری به گیلان سفر کرده بود در حاشیه بازدید از بیمارستان اعلام کرد و گفت‌: دستگاه‌های مختلف نسبت به ارائه گزارش اقدام کردند که در این گزارش‌ها به طور مشخص قصور برخی از افراد مشخص شده‌ است.
سید محمود حسینی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از شامگاه سه‌شنبه به دستور سرپرست ریاست جمهوری وارد استان شده‌ام و از بیماران بیمارستان قائم (عج) منتقل شده به سایر مراکز درمانی عیادت کردم و چند نشست کارشناسی از جمله جلسه شورای تأمین در زمینه بررسی دقیق ابعاد این حادثه تشکیل شد. وی ادامه داد: در بیمارستان قائم (عج) رشت، کوتاهی مدیریت بیمارستان به طور کامل مشهود است که در این راستا تصمیم به برکناری مدیر آن گرفته شد، ضمن اینکه در حوزه نظارتی هم ترک فعل‌هایی بوده که طی گفت‌و‌گویی که با استاندار گیلان داشتم، برخی از مدیران عزل خواهند شد. اینکه در بیمارستان خصوصی با استانداردهای لازم چنین اتفاقی رخ دهد قابل پذیرش نیست و مسئولان بیمارستان و نهادهای مرتبط در حوزه مراکز درمانی باید پاسخگو باشند.

 تعطیلی بیمارستان و بازداشت 4 نفر
محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه فعلاً به این بیمارستان اجازه فعالیت نمی‌دهیم، اظهار کرد: پس از انجام تعمیرات مربوطه و کارهایی که لازم است، در اولین فرصت مجوز ادامه فعالیت به بیمارستان قائم (عج) رشت را خواهیم داد.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان گیلان نیز در بازدید از بیمارستان قائم (عج) و در گفت‌وگو با خبرنگاران با ابراز تأسف از وقوع حادثه آتش‌سوزی، اظهار کرد: علت حادثه در دست بررسی است و از سوی سازمان آتش‌نشانی و پزشکی قانونی پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه تا روشن شدن همه ابعاد موضوع نباید پیش‌داوری کنیم، ادامه داد: ابعاد موضوع پس از اعلام نظر مراجع ذی‌صلاح به نحو دقیق به اطلاع مردم خواهد رسید. رئیس‌کل دادگستری گیلان همچنین از تعیین قاضی ویژه برای پیگیری حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: قاضی ویژه تاکنون 4 نفر را در رابطه با این پرونده بازداشت کرده و نتیجه تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، مشخص می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی