مردم جهان نسبت به بی‌تفاوتی سیاستمداران جهانی در مورد جنایات غزه خشمگین‌اند

موج جدید اعتراضات علیه صهیونیست‌ها

همزمان با جنایات پایان‌ناپذیر رژیم صهیونیستی و شرکایش که در رأس آن ایالات متحده قرار دارد، وجدان عمومی نیز همچنان در صف اعتراض به حمایت‌ها از این رژیم غاصب قرار دارد و خواهان توقف تجاوزگری و نسل‌کشی در حق مردم فلسطین است. روز گذشته منابع رسانه‌ای اعلام کردند که دانشگاه خنت در بلژیک، به عنوان سومین دانشگاه این کشور در اعتراض به جنگ علیه غزه و کشتار فلسطینیان کلیه قراردادهای همکاری آکادمیک با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرده است.

همزمان با جنایات پایان‌ناپذیر رژیم صهیونیستی و شرکایش که در رأس آن ایالات متحده قرار دارد، وجدان عمومی نیز همچنان در صف اعتراض به حمایت‌ها از این رژیم غاصب قرار دارد و خواهان توقف تجاوزگری و نسل‌کشی در حق مردم فلسطین است. روز گذشته منابع رسانه‌ای اعلام کردند که دانشگاه خنت در بلژیک، به عنوان سومین دانشگاه این کشور در اعتراض به جنگ علیه غزه و کشتار فلسطینیان کلیه قراردادهای همکاری آکادمیک با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرده است. علاوه بر آن، دانشگاه کوردوبا (UCO) اسپانیا با اعلام تعلیق توافق‌ها با دانشگاه‌ها و مراکز رژیم صهیونیستی، حمایت خود از توقف قطعی تجاوزهای اسرائیل علیه غزه را ابراز کرد. در راستای تظاهرات اعتراضی دانشجویان در جهان، دانشجویان دانشگاه وسترن امریکا نیزدر محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به برپایی تظاهرات اعتراضی کردند. پلیس امریکا همچنین روز جمعه با حمله به چادرهای معترضان حامی فلسطین در محوطه دانشگاه سانتاکروز در ایالت کالیفرنیای امریکا، ۸۰ نفر از آنها را دستگیر کردند.
همچنین در کشورهای مراکش، عراق، بوسنی و هرزگوین، فرانسه، امریکا و ژاپن مردم بار دیگر با آمدن به خیابان‌ها خواهان توقف جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شدند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات شهر نیویورک امریکا بعد از درگیری شدید با پلیس بخش‌هایی از موزه بروکلین در شهر نیویورک را به کنترل خود درآوردند. معترضان پلاکاردی بر نمای کلاسیک ساختمان موزه آویزان کردند که روی آن نوشته بود که «فلسطین را آزاد کنید» و همچنین بنری را در کف موزه به نمایش در‌آوردند که روی آن عبارت «در مقابل نسل کشی ساکت نمی‌مانیم» نقش بسته بود. پلیس نیویورک نیز ضمن درگیر شدن با معترضان، شماری از آنها را بازداشت کرد. لازم به ذکر است که موزه بروکلین در منطقه کراون هایتس قرار دارد که مرکز حضور یکی از بزرگترین مجتمع‌های یهودیان ارتدوکس در این شهر است. در استانبول ترکیه نیز معترضان به شرکت دولتی نفت آذربایجان «سوکار» که مقر تأمین نفت رژیم صهیونیستی است، یورش برده و با شکستن درهای شرکت، وارد آن شدند. آنها همچنین در اقدامی نمادین برای نشان دادن خونریزی این رژیم در نوار غزه روی دیوارهای این شرکت رنگ قرمز پاشیدند. همزمان با افزایش تظاهرات حامیان فلسطین در فرانسه نیز فیلم‌های متعددی از خشونت مأموران پلیس با شهروندان و معترضان در فضای مجازی منتشر شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی