صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

تفکر جهادی و انقلابی «خادم‌الرضا»

محمد‌صادق معتمدیان
استاندارآذربایجان‌غربى


شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی به عنوان انسانی با مشی و تفکر جهادی و انقلابی در حالی رخت شهادت در راه خدمت به مردم به عنوان آرمان مقدس خویش به تن کرد که ثمرات پیگیری‌ها و تلاش‌های ایشان در خطه آذربایجان‌غربی ماندگار خواهد بود. انسانی مردمدار که شهادت غایت آمال او بود و به راستی که جهاد شبانه‌روزی او برای به ساحل رساندن کشتی تلاطم‌زده کشور به ساحل امید و آرامش همواره الگوی دیگر خادمان ملت بود. شهادت این انسان وارسته را که اهتمامی وصف‌ناپذیر برای نجات دریاچه ارومیه، بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی و توسعه و پیشرفت آذربایجان‌غربی داشت ارج می‌نهیم و یاد و نامش را گرامی می‌داریم که توانست روزهای پرامیدی برای مردم خلق کند. برای زلزله‌زدگان شهرستان خوی مرهم درد بود و به وعده صادق خود برای تأمین سرپناهی درخور شأن عمل کرد و چرخ توسعه این دیار را با افزایش تولید و سرمایه‌گذاری به حرکت درآورد.
مدیریت و کفایت، با ایمان، عدالتخواه و ضدفساد، انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخل و جوانان، مردمداری و امیدواری، ویژگی‌های شهید حجت‌الاسلام رئیسی بود که به خوبی در رفتار و عملکرد ایشان نمود و بروز داشت. مردم خطه آذربایجان‌غربی خاطرات نیکی از خادم‌الرضا به یاد دارند. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم از شهید جمهور حجت‌الاسلام رئیسی چهره‌ای محبوب در یادها به یادگار گذاشت و نام نیک ایشان هیچ‌گاه از خاطر مردم آذربایجان‌غربی فراموش نخواهد شد. گره‌های زیادی از توسعه‌نیافتگی در آذربایجان‌غربی به همت این چهره انقلابى، ولایتمدار و دلسوز نظام باز شد که توانست این استان را در مسیر پیشرفت و آبادانی مستحکم‌تر سازد. توجه و تأکید ایشان به ظرفیت‌های کم‌نظیر وحدت و همدلی در آذربایجان‌غربی موجب شده است ادیان و مذاهب مختلف در این دیار علاقه و دلبستگی خاصی به این شهید عزیز داشته باشند. امروز که این شهید معزز میان ما نیست، شایسته است دستاوردهای ماندگار ایشان در این استان به خوبی تبیین شود تا نسل امروز و فردا با مردمداری و تواضع، ولایتمداری و کار و تلاش جهادی ایشان آشنا شوند.
همراه با شهید جمهور در این سانحه، شهیدان والامقام حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده معزز ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه محبوب تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم انقلابى امور خارجه، مالک رحمتی استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان‌شرقی و جمعی دیگر نیز حضور داشتند که هر کدام از عزیزان به دلیل تلاش‌ها و اقدامات ماندگارشان محبوب قلوب ملت بودند و نام و یادشان همواره در یادها خواهد ماند. شهادت این عزیزان را محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، خانواده‌های داغدار این عزیزان و ملت شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال علو درجات برای آنان مسألت دارم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی