سیدحسن نصرالله:

تنها راه حل بر پایی کشور فلسطین است

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در مراسم سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب‌الله، از ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود در جنگ علیه نوار غزه سخن گفت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی با تقدیر از «سیدمصطفی بدرالدین» یاد شهیدان سلیمانی، زاهدی و حجازی را گرامی داشت و تأکید کرد: می‌خواستند سوریه پیرو امریکا و تسلیم دولت آن باشد، اما سوریه پیروز شد و اکنون با وجود محاصره و وضعیت دشوار، سوریه همچنان در قبال مسأله فلسطین، موضع راسخ و ثابت خود را حفظ کرده است.
وی افزود: حاکمان عرب می‌خواستند اوراق مرگ مسأله فلسطین را با اقدام به عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیست در ماه‌های پیش‌رو امضا کنند. اما امروز پس از طوفان الاقصی مسأله فلسطین بر زمان همگان و در میان تمامی کشورهای جهان و سازمان ملل متحد مطرح شده است و بیشتر کشورهای جهان در این سازمان خواهان آتش‌بس هستند. اعتراض‌های دانشجویی در کشورهای مختلف جهان از دستاوردهای هفتم اکتبر و دلاوری‌های پس از آن است. این اعتراضات نتانیاهو و بایدن را خشمگین کرده است.
نصرالله گفت: رأی‌گیری در سازمان ملل متحد درخصوص عضویت فلسطین در این سازمان، نماینده دشمن را خشمگین کرد. مهم‌ترین صحنه رسانه‌ای سیاسی که بیانگر پیروزی مقاومت فلسطین است، صحنه‌ای بود که نماینده اسرائیل با چهره‌ای مأیوس تصویر یحیی سنوار فرمانده مبارز را در سازمان ملل متحد بالا برد.
وی افزود: صهیونیست‌ها وجود کشور فلسطین را نمی‌پذیرند و آن را تهدیدی برای رژیم خود می‌دانند، اما طوفان الاقصی تمام کشورهای جهان و امریکا را مجبور کرد که بگویند تنها راه حل، برپایی کشور فلسطین است.
وی ادامه داد: دشمن نتوانست کوچک‌ترین اهداف اعلامی خود را محقق کند و موشک‌ها همچنان تا به امروز در بئرالسبع و شهرک‌های اطراف غزه سقوط می‌کنند. مسأله تنها شکست در تحقق اهداف نیست بلکه مسأله زیان‌های راهبردی است. اسرائیل ثابت کرد که رژیمی ناتوان، شکست‌خورده، غیرقابل اعتماد و بدون اثرگذاری راهبردی است.
وی افزود: اسرائیل امروزه فاقد بازدارندگی است و در بازدارندگی در برابر مقاومت در تمامی کشورهای محور مقاومت موفق نبوده و رو به افول است. امروزه جنگ علیه غزه بزرگترین نبرد ملت فلسطین با رژیم دشمن است؛ رژیمی که از این جنگ، بحران‌زده خارج خواهد شد، زیرا مقاومت امروز جرأت بیشتری در گفت‌وگوها دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی