در جلسه هیأت دولت مطرح شد

آغاز 50 طرح جدید درحوزه نفت، گاز و پتروشیمی

دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر دیروز هیأت دولت در سخنانی حفظ کرامت افراد جامعه را از شاخصه‌های مهم مدیریتی اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی را به رعایت این اصل مهم مدیریتی فراخواند.  
رئیس‌جمهور در ادامه ضمن قدردانی از میزبانی مردم شریف و متدین استان قم و همچنین مراجع عظام تقلید، علما و مسئولین استان از دولت، ابراز محبت مردم و مراجع عظام تقلید نسبت به خدمات دولت و تذکرات را موجب مضاعف شدن مسئولیت دولتمردان در عمل به وظایف خود در تأمین نیازهای استان و رفع موانع و مشکلات موجود دانست.
همچنین با توجه به پایان دوره مسئولیت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، دکتر رئیسی در جلسه دیروز هیأت دولت از خدمات و زحمات دکتر حسینی در سمت معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور تقدیر کرد.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور، وزیر نفت از تکمیل و بهره‌برداری 67 طرح نیمه‌تمام در حوزه نفت و گاز و افزایش تولید نفت به 3 میلیون و 550 هزار بشکه در سال گذشته خبر داد. اوجی در ادامه تصریح کرد: ‌برنامه وزارت نفت برای امسال نیز بهره‌برداری از 79 طرح نیمه‌تمام و آغاز 50 طرح جدید درحوزه نفت، گاز و پتروشیمی است که اقدامی بی‌سابقه و یک انقلاب در این حوزه محسوب می‌شود.  رونمایی از دو واکسن «پنوموکوک» و «روتاویروس» برای کودکان و اجرای طرح سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی در سال 1402 نیز محور گزارش‌های وزرای بهداشت و اقتصاد در این جلسه بود. همچنین خبر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور درخصوص ثبت رکورد تاریخی در انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (inotex) بود که دهقانی فیروز‌آبادی با اشاره به همت وزارت نفت در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت‌: در دولت مردمی تعداد استفاده از این شرکت‌ها در صنعت نفت از 150 به 700 شرکت افزایش یافته و با اجرای تنها 60 درصد از توافقات صورت گرفته میان این وزارتخانه با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، تا کنون بیش از 1.5 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور حاصل شده است. گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جلسه کارگروه کاغذ و نشر در حضور معاون اول رئیس‌جمهور نیز از دیگر بخش‌های نشست دیروز هیأت دولت بود.
جستجو
آرشیو تاریخی