صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران امروز افتتاح می‌شود

گردهمایی چهار روزه 600 رسانه در مصلای تهران

در نخستین روز نمایشگاه، در آیینی از تلاش‌های ارزنده محمدمهدی فرقانی استاد پیشکسوت حوزه ارتباطات و رسانه تقدیر و مراسم نکوداشت او برگزار می‌شود

 سعیده احسانی‌فر/ بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور 1700 فعال رسانه‌ای و بیش از ۶۰۰ واحد خبری، خبرگزاری، روزنامه و انسان‌رسانه از امروز به مدت ۴ روز در مصلای تهران برگزار می‌شود.
احسان حامدمقدم مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌و‌گو با «ایران» از فعالیت 5 بخش ویژه در کنار بخش اصلی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های برخط و رسانه‌های مکتوب درنمایشگاه رسانه‌های ایران خبر داد و گفت: امسال بخش ویژه‌ای به نام کافه رسانه به این رویداد رسانه‌ای اضافه شده است، در بخش کافه رسانه شاهد حضور انسان رسانه‌ها خواهیم بود.
در این بخش هر فردی فارغ از هرگونه وابستگی و جریانی یک رسانه دارد و خودش به عنوان اداره کننده رسانه فعالیت می‌کند و فضای مجازی را به انسان رسانه اختصاص دادیم.
وی بخش نوآوری و فناوری‌های نوین را از دیگر بخش‌های ویژه نمایشگاه بیست و چهارم دانست و گفت: این بخش برای نخستین بار در نمایشگاه رسانه‌ها دایر می‌شود که آشنایی اهالی رسانه با فناوری‌های نوین و ایجاد بستر مناسب برای گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه رسانه از اهداف مهم در این بخش است و 80 نشست برای این بخش در نظر گرفتیم که ۴۰ نشست آن به طور تخصصی با محور رسانه برگزار خواهد شد.
حامد مقدم گفت، در این دوره از نمایشگاه 6 غرفه برای کودک و نوجوان و مسئولان آموزشی از مدارس فراهم شده تا ضمن بازدید از بخش کودک و نوجوان با اصول سواد رسانه برای این گروه از جامعه آشنا شوند.
وی اضافه کرد: بخش ویژه کودک و نوجوان با برگزاری و تدارک بخش‌های ویژه آموزش تولیدات رسانه‌ای از جمله عکاسی، تصویربرداری، متحرک‌سازی و ساخت پادکست را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.
اجرای نمایش‌های خلاق ویژه کودکان از بخش‌های جذاب بخش کودک و نوجوان نمایشگاه است که در قالب نمایش مفاهیم رسانه‌ای را بهتر خواهند آموخت و در کنار آن در بخش رویداد والدین می‌توانند با اصول استانداردهای مرتبط با رسانه‌های دیداری و شنیداری کودک از جمله فیلم، کتاب و... آشنا شوند.
در بخش رویدادها والدین تحلیل‌های کارشناسان در حوزه تولیدات رسانه‌ای کودکان را دریافت می‌کنند و این بخش مناسب بازدیدهای گروهی دانش‌آموزان از مدارس است.
حامد مقدم برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور بزرگان رسانه، جلسه رونمایی کتاب در حوزه ارتباطات و تقدیر از پیشکسوتان رسانه را از دیگر برنامه‌های مهم برشمرد و افزود: در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران در آیینی از خدمات و تلاش‌های ارزنده محمدمهدی فرقانی استاد پیشکسوت حوزه ارتباطات و رسانه تقدیر و مراسم نکوداشت او برگزار می‌شود.
مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه را با نگاه ویژه به غزه معرفی کرد و گفت: در این بخش ۱۲ رسانه فعال در بخش مقاومت حضور دارند و بخش بین‌الملل با برگزاری نشست‌های عمومی و تخصصی برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: با توجه به محدودیتی که برای برپایی نماز جمعه در مصلی داریم تمدید نمایشگاه امکان‌پذیر نخواهد بود.
نمایشگاه رسانه‌های ایران امروز یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رونمایی از جلد دوم دانشنامه مطبوعات ایران افتتاح خواهد شد و به مدت ۴ روز تا دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دوم اسفند ماه دایر است.
جستجو
آرشیو تاریخی