حضور حماسه‌ساز مردم ایران در اخبار جهان

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی

برگزاری مراسم چهل ‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب یافت. روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای، نوشت که در ایران چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ در حالی گرامی داشته شد که تنش‌هایی دامنگیر مناطق گسترده‌ای از خاورمیانه شده است که علت آن موضوع جنگ اسرائیل علیه حماس در نوار غزه است.
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر سخنرانی رئیس جمهور را به صورت مستقیم پخش کرد. بخش تصویری آسوشیتدپرس تصاویری از راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران پخش کرد و خبرگزاری فرانسه هم راهپیمایی مردم تهران را به طور زنده پوشش داد. آسوشیتدپرس در گزارشی از راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور، نوشت که «هزاران ایرانی در خیابان‌ها و میدان‌های مهم شهرهای خود که به مناسبت جشن انقلاب با پرچم‌ها، بادکنک‌ها و پارچه نوشته‌هایی تزئین شده بود راهپیمایی کردند.»
شبکه تلویزیونی المیادین با قطع برنامه‌های عادی خود گزارشی از حضور مردم ایران در میدان آزادی برای راهپیمایی جشن بیست و دوم بهمن پخش کرد. شبکه‌های تلویزیونی عربی مانند الجزیره، المنار، المسیره و القدس هم برنامه‌های عادی خود را قطع کرده و سخنرانی رئیس جمهور را پخش کردند. رسانه‌های امریکایی هیل، بیزنس استاندارد و ای بی سی، روزنامه آسیایی اسلام تایمز، سی سی تی وی چین و روزنامه هندی تایمز آو ایندیا از دیگر رسانه‌های بین‌المللی بودند که به این رویداد مهم پرداختند.
جستجو
آرشیو تاریخی