قدردانی فرهنگیان از رئیس جمهور برای اجرای طرح رتبه بندی

اجرای رتبه‌بندی، تحولی اساسی در کیفیت خروجی آموزش و پرورش ایجاد می‌کند

تشکل‌های فرهنگیان کشور طی نامه‌ای به رئیس جمهور به دلیل حمایت از طرح رتبه بندی تقدیر و تشکر کردند.
به گزارش  روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  در بخشی از این نامه که به امضای ۱۲ تشکل اصلی فرهنگیان کشور رسیده، آمده است: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه و آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی طی مراحل پژوهشی و کارشناسی در مراجع سیاست گذاری تدوین شد و در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسید و به دولت وقت جهت اجرا ابلاغ شد و رهبری معظم انقلاب بر اجرای آن بارها تاکید نمودند تا  شاکله و  هویت کودکان و نوجوانان این کشور با ساختار فطرت الهی، تکوین  و تعالی یابد و با ایمان و عمل صالح، زندگی را معنا ببخشند و مدرسه با بهره گرفتن از معلمین فرهیخته و با انگیزه و تعامل نهاد خانواده و حمایت دولت و سایر نهادها زمینه رشد فطری آنها را فراهم سازد.
 مستحضر می‌باشید که سند تحول بنیادین بر ارتقای مقام و منزلت معلم که عنصر اصلی تربیت می‌باشد تاکید دارد . همگان اذعان دارند که در این میدان بزرگ تربیتی، معلمان رکن رکین آن بوده که با تلاش مجاهدانه و مخلصانه نقش آفرینی می‌نمایند و لازم است مسائل مربوط به رشد و ارتقای جایگاه این قشر فرهیخته با جدیت تمام پیگیری گردد .
در ادامه این نامه آمده است: رتبه‌بندی در معنا بخشی به فعالیت تخصصی و حرفه‌ای معلمان و افزایش بهره وری مدرسه تاثیر بسزا دارد، با اینکه در برنامه ششم توسعه به دولت قبل تکلیف شده بود اما با اولویت قائل نشدن به آموزش و پرورش و پس از سال‌ها توقف، سرانجام در دولت سیزدهم و با عملی شدن وعده جنابعالی به فرهنگیان به اجرا درآمد و سهم مناسبی از بودجه کشور نیز به این امر مهم تخصیص داده شد. درود خدا و دعای خیر هزاران معلم فرزانه نثار حضرتعالی که با حمایت و پیگیری مجدانه موجبات عملیاتی شدن این هدف از طریق اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را فراهم آوردید و یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی نظام را با همتی انقلابی، عملیاتی نمودید. با اجرای رتبه بندی در مجموع انگیزه‌های اجتماعی و فرهنگی هزاران معلم دل سوخته ارتقا یافت و حضور آنان در کلاس‌های درس جلوه ای دیگر به خود گرفت.
در این نامه اعلام شده است: بدیهی است استمرار ساز کار دقیق اجرای رتبه‌بندی پس از رفع برخی کاستی ها و اصلاح آئین نامه و استقرار کامل آن در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی می‌تواند تحولی اساسی در کیفیت خروجی آموزش و پرورش ایجاد نماید.
اعضای تشکل‌های فرهنگیان بر خود لازم می‌بینند از حضرتعالی به واسطه حمایت جانانه از اجرای رتبه بندی و تامین و تخصیص منابع مالی آن با وجود مشکلات اقتصادی کشور در وضعیت تحریم‌های ظالمانه تشکر و تقدیر نموده و از عزیزانی که در دولت و مجلس برای اجرای این طرح ارزشمند مساعدت داشته خصوصا وزرای آموزش و پرورش دولت سیزدهم و مدیران ستادی و استانی و هیئت‌های ممیزی قدردانی می‌نماییم و از اهتمام وزیر فرهیخته آموزش و پرورش جناب آقای دکتر صحرایی در فرایند رسیدگی دقیق به اعتراض تعداد زیادی از معلمان و اعمال نتایج آن سپاسگزاریم.
تشکل‌های فرهنگیان که این نامه را امضا کرده اند عبارتند از  : جمعیت اسلامی فرهنگیان، جامعه اسلامی فرهنگیان،کانون تربیت اسلامی، جمعیت فرهنگیان جوان، کنگره معلمان انقلاب اسلامی، جمعیت فرهنگیان جهادی، کانون مدارس اسلامی، کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر، شبکه معلمان ایران، انجمن
دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان،جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی، گروه معلمین فکور.


معاون وزیر بهداشت خبر داد
بهره‌برداری از ۲۷۰۰ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی
 در دولت سیزدهم
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تلاش‌های مستمری برای برنامه‌ریزی، نظارت و کمک به طرح‌ها و تأمین منابع اعتباری مورد نیاز انجام شده که نتیجه آن تکمیل، تحویل، افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۲۷۰۰ طرح درمانی، بهداشتی و آموزشی بوده است.
به گزارش ایرنا، بهروز رحیمی اظهار داشت: از مهم‌ترین اهداف و رسالت کلان وزارت بهداشت توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان همچنین از مهمترین دغدغه‌های دولت مردمی سیزدهم، تسریع در روند پیشرفت و اتمام طرح‌های نیمه‌کاره عمرانی به خصوص حوزه بهداشت و درمان است.وی با بیان اینکه این اقدامات از نظر پراکندگی در سطح کشور و تنوع طرح‌ها به لحاظ نیازمندی‌ها و روند پیشرفت، اقدامی در خور و قابل توجه است، افزود: نتیجه این تلاش‌ها را می‌توان در بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس و اعلام رضایت ایشان از خدمات حوزه بهداشت و درمان مردم و به ویژه حوزه بیمارستان سازی مشاهده کرد.

افتتاح ۵۲۰ طرح درمانی با ظرفیت بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی
رحیمی خاطرنشان کرد: با وجود کمبود منابع مالی و هزینه‌های سنگین ساخت و ساز در این دولت تعداد ۵۲۰ طرح درمانی با ظرفیت بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در قالب طرح احداث، تکمیل، توسعه و بهسازی تخت‌های بیمارستانی و طرح‌های تحول نظام سلامت شامل توسعه و بهسازی بخش اورژانس، بهسازی و توسعه بلوک‌های زایمانی، احداث کلینیک‌های ویژه و غیره تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان علوم پزشکی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، از ابتدای دولت تاکنون تعداد ۱۱۵ طرح آموزشی، کمک آموزشی، فرهنگی، رفاهی در این حوزه با زیربنای بیش از ۲۶۰ هزار مترمربع افتتاح شد.معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: ارتقای زیرساخت‌های شبکه بهداشت و توزیع عادلانه خدمات بهداشتی به ویژه در مناطق محروم، مرزی، روستایی و حاشیه شهرها همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و از ابتدای دولت مردمی تاکنون بالغ بر ۲ هزار طرح بهداشتی با زیربنای حدود ۶۵۰ هزار مترمربع در سراسر کشور احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
رحیمی تصریح کرد: با توجه به لزوم جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی در مورد خدمات انجام شده برای مردم، مصادف با ایام ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) «نمایشگاه دستاوردهای توسعه زیرساخت‌های فیزیکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» از ۱۱ تا ۲۰ دی‌ ۱۴۰۲ در ستاد این وزارتخانه برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی