مقاومت فلسطین در شب سال نو حملات خود به رژیم صهیونیستی را شدت بخشید

آتش بازی حماس در آسمان تل آویو

مبارزان حماس در شب سال نوی میلادی با آتشباران خود در تل آویو به رژیم صهیونیستی نوید سالی سخت را دادند. گردان‌های قسام با موشک‌هایی از نوع ۹۰ M شهر تل آویو و حومه آن را هدف قرار دادند. بر اساس این گزارش، آژیر خطر حمله موشکی در تل آویو به صدا درآمده است. کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی از شلیک دست‌کم ۲۰ موشک از نوار غزه به سمت تل آویو خبر داد.

حسین فاطمی
خبرنگار


مبارزان حماس در شب سال نوی میلادی با آتشباران خود در تل آویو به رژیم صهیونیستی نوید سالی سخت را دادند.
به گزارش ایرنا گردان‌های قسام با موشک‌هایی از نوع M۹۰ شهر تل آویو و حومه آن را هدف قرار دادند. بر اساس این گزارش، آژیر خطر حمله موشکی در تل آویو به صدا درآمده است. کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی از شلیک دست کم ۲۰ موشک از نوار غزه به سمت تل آویو خبر داد.
بنابر این گزارش،‌ به دنبال حملات موشکی حماس، تل آویو اعلام کرد که تنها دقایقی بعد از آغاز سال نوی میلادی، این موشک ها از نوار غزه به سمت مناطقی در جنوب و مرکز اسرائیل شلیک شده است. اما پایگاه خبری عبری زبان عبری لایف گزارش داد که حماس شب گذشته 27 موشک به سمت تل آویو شلیک کرد که 13 موشک از شمال غزه شلیک شده است منطقه ای که ارتش اسرائیل می گوید بر آن سیطره دارد. گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس، اعلام کرد که از نیمه‌شب یکشنبه تل‌آویو را آماج حملات موشک‌های «ام ۹۰» قرار داده است.
در همین حال «بوعاز گولان» مسئول پایگاه خبری عبری زبان 0404 خاطرنشان کرد که حمله موشکی به تل آویو ساعاتی پس از آن انجام شد که سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد توانایی شلیک موشک از نوار غزه به 14 موشک در روز کاهش یافته، اما حماس در نیمه‌های شب ده‌ها موشک به سمت تل آویو شلیک کرد. گولان خطاب به مسوولان صهیونیستی گفته که وقت آن رسیده به این اهانت‌ها پایان داده شود. از سوی دیگر امیربوخبوط خبرنگار اسرائیلی گفت که حمله موشکی شب گذشته حماس به تل آویو ثابت کرد که این جنبش همچنان از قدرت رهبری و کنترل فعال و توان شلیک موشک‌های دوربرد برخوردار است و چالش‌ها در غزه همانند قبل، باقی مانده است.

تداوم توانایی موشکی حماس
تا ۲ یا ۳ سال دیگر
در پی حمله موشکی در شب سال نو از سوی حماس و همزمان با نزدیک شدن جنگ غزه به سه ماه، دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی به توان موشکی مقاومت فلسطین اذعان کرد. به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از مقامات ارشد دستگاه نظامی ارتش رژیم اشغالگر نوشت: قابلیت موشکی جنبش حماس می‌تواند تا دو یا سه سال دیگر نیز ادامه یابد. طبق گزارش این روزنامه، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای محافظت از وسایل نقلیه غیرنظامی، در مجاورت یک جاده اصلی در منطقه «غلاف غزه» ساخت دیوار و موانع را آغاز کرده است. یدیعوت آحارونوت افزود: وزارت امنیت اسرائیل در روزهای اخیر شروع به نصب موانع بتنی جدید در امتداد مسیر ۲۳۲ در غلاف غزه برای محافظت از آن در برابر موشک‌های ضد تانک کرده‌است. پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی در این باره اعتراف کرده بودند شلیک موشک از نوار غزه ثابت می‌کند که حماس سیستم فرماندهی و کنترل خود بر این باریکه را از دست نداده‌است.
همزمان رسانه‌های صهیونیستی به پابرجا بودن توان نظامی و به ویژه موشکی مقاومت فلسطین علی‌رغم گذشت حدود سه ماه از جنگ اذعان کرده و صحبت از مرحله «پساجنگ» در نوار غزه توسط مقامات رژیم اشغالگر را بیهوده ارزیابی کردند. رسانه‌های صهیونیستی در این باره اعتراف کرده‌اند شلیک موشک از نوار غزه ثابت می‌کند که حماس سیستم فرماندهی و کنترل خود بر این باریکه را از دست نداده‌است. امیر بوخبوط، تحلیلگر امور نظامی وبگاه عبری زبان «واللا» در این باره اذعان کرد: تعریف واضح مناطقی که تحت کنترل نیروهای اسرائیل قرار گرفته‌اند، بسیار دشوار است و حماس همچنان توانایی شلیک موشک های دوربرد را دارد. این تحلیلگر پایگاه خبری واللا گفت: حمله شب گذشته، نشان‌دهنده قدرت و تسلط فرماندهی حماس است و همین مساله عملیات پاکسازی و از بین بردن پایگاه‌های آن‌ها را با مشکل مواجه کرده‌است.
وی تصریح کرد: چالش‌های موجود برای اسرائیل در نوار غزه همچنان باقی است و این چالش‌ها، رهبران حماس، اسرای اسرائیلی و زیربناهای نظامی هستند. بوخبوط ادامه داد: موج‌های حملات موشکی یک هشدار به کسانی است که از روز بعد (پساجنگ) دم می‌زنند و معتقدند که می‌توان از این وضعیت خارج شد. پیش از این نیز مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که حتی اگر جنگ با موفقیت رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهدافش به پایان برسد، برآوردها نشان می‌دهد که پرتاب موشک از نوارغزه ممکن است ادامه یابد. آنها همچنین اذعان کردند که جنگ علیه غزه در به صفر رساندن پرتاب موشک از این باریکه علیه اراضی اشغالی موفق نخواهد شد. در همین رابطه، یائیر گولان، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد، خلع سلاح در غزه سال‌ها طول خواهد کشید و طولانی کردن وضعیت اضطراری راه فرار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قانون است و جنگ کنونی جنگی برای امنیت نتانیاهو است. چند تن از سران رژیم اشغالگر نیز تاکید کردند که اهداف تجاوزات این رژیم که پیشتر توسط نتانیاهو اعلام شده بود دست یافتنی نیستند.

جستجو
آرشیو تاریخی