بارش برف و باران در پایتخت

اولین سامانه بارشی زمستانی وارد کشور شد

ایران زمین - اولین روز سرد زمستانی با ورود سامانه بارشی به غرب کشور آغاز شد. طبق گفته سازمان هواشناسی کشور، با ورود سامانه‌ بارشی به برخی نقاط شمال غرب، غرب دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب غربی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق جنوبی و بارش برف در نقاط مرتفع و سردسیر پیش‌بینی می‌شود.
از امروز (شنبه) گستره بارش علاوه بر مناطق ذکر شده مناطقی از نیمه شمالی فارس، جنوب و غرب استان اصفهان را نیز در برخواهد گرفت. علاوه بر این، در برخی نقاط از دامنه‌های جنوبی البرز و نیز شرق و شمال شرق کشور احتمال رخداد بارش پراکنده هم پیش‌بینی می‌شود.
بارش پراکنده و وزش باد
طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور، از روز دوشنبه سامانه بارشی تضعیف شده و در برخی نقاط شامل غرب، شمال غرب، جنوب غربی، ارتفاعات رشته کوه البرز و شرق سواحل دریای خزر و همچنین در برخی نقاط شمال شرق کشور، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. هواشناسی تأکید کرده که از امروز (شنبه) تا روز دوشنبه، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان، وزش باد شدید خواهند داشت و در برخی نقاط وزش باد شدیدتر شده و غرب خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد شد.
بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران با نفوذ سامانه بارشی و بروز ناپایداری تا روز دوشنبه (۴ دی‌ماه)، آسمان نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد و بارش باران، در نیمه شمالی بارش برف و باران، در ارتفاعات بارش برف و کولاک طی ساعات شب پیش‌بینی می‌شود.
هشدار نارنجی در گیلان
اما از سوی دیگر همزمان با ورود سامانه بارشی پرقدرت به غرب کشور، «محمد دادرس» مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: به دلیل وزش باد شدید گرم، هشدار سطح نارنجی صادر شده است. وی نقشه‌های هواشناسی را نشان‌دهنده فعالیت جریانات جنوبی در منطقه دانست و افزود: به تناوب وزش باد جنوبی و گرم بویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات و روند افزایش دما تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی