رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خبر داد

برخورد گشت ارشاد مدیران با 60 مقام دولتی

 خلجی: حضور اعضای دولت در ۸۰ نشست دانشجویی
 رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه حضور اعضای دولت در جمع دانشجویان سبب خواهد شد تا پیوندی بین دولت و دانشگاه‌ها برقرار شود، گفت: باتوجه به اهتمام رئیس‌جمهور بر اجرای امر رهبرانقلاب در این زمینه، در این دولت از دو ماه پیش کمیته‌ای تشکیل شد و با پیگیری‌های انجام‌شده، زمینه حضور مسئولان در دانشگاه‌ها فراهم آمد. سپهر خلجی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها، تا ۱۹ آذر، ۸۰ نشست دانشجویی با حضور اعضای دولت، شامل وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و معاونان وزرا طی دو ماه تشکیل شده که بی‌سابقه است. علاوه‌بر آن، دامنه حضور مسئولان در دانشگاه‌ها را به استانداران امتداد دادیم و هر ۳۰ استاندار در دانشگاه‌ها حضور پیدا کردند. وی تأکید کرد که این روند، محدود به ایام منتهی به روز دانشجو نیست و باتوجه به کمیته‌ای که تشکیل شده، دائمی خواهد بود.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در بخش دیگری از اظهاراتش بااشاره به شعار رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد اظهارکرد: مبارزه با فساد شامل دو بخش می‌شود؛ یکی مبارزه با فسادی که رخ می‌دهد است و دوم این است که گلوگاه‌های فساد بسته شود که دولت در هر دو زمینه اقدامات روشن و کم‌سابقه‌ای انجام داده است.
خلجی شفاف کردن حساب‌های مالی، معرفی بدهکاران بانکی و موارد دیگری از اقدامات بی‌سابقه دولت سیزدهم  را مقابله با بسترهای فسادزا عنوان کرد و گفت: ظرف دو سال گذشته، بیش از 60 نفر از افراد در بخش‌های مختلف دولتی در فرایند گشت ارشاد مدیران جابه‌جا شدند. برخی برکنار شدند، برای برخی پرونده ایجاد‌شده و برخی هم به دادگاه‌های اداری و دستگاه قضایی ارجاع داده شدند و این روند کم‌سابقه ادامه دارد. رئیس‌جمهور به جد پیگیر این موضوع است.
 
 
حسینی: امیدواری برای تصویب کلیات بودجه با همکاری قوا
 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم درباره رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس گفت: برخی نمایندگان تصورشان این بود که اگر تصویب نشود به بعد از انتخابات اسفند مجلس موکول خواهد شد که رئیس مجلس آن را رد کرد. سیدمحمد حسینی با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه دولت، یک هفته فرصت دارد تا با انجام اصلاحاتی این لایحه را تقدیم مجلس کند، تصریح کرد: برخی ایرادهای نمایندگان مجلس ناظر به این بود که هزینه‌ها و مصارف چه می‌شود، در حالی که در بخش اول فقط قرار بود سقف منابع و درآمدهای دولت بیان شده و سپس در مرحله دوم جداول و تقسیم اعتبارات به دستگاه‌ها مطرح شود. وی بااشاره به اینکه البته مسائل جنبی دیگری هم در رد کلیات بودجه دخیل بود، گفت: مانند اینکه برخی نمایندگان دلخوری‌هایی درباره تخصیص اعتبارات حوزه انتخابیه خودشان یا با مدیران استانی داشتند که با صراحت گفتند در بحث بودجه تلافی خواهیم کرد. امیدواریم با همدلی دو قوه کلیات به تصویب برسد.
 
بهادری‌جهرمی: لایحه حمایت از تولید پهپادهای غیرنظامی
سخنگوی دولت نیز اعلام کرد که در جلسه روز گذشته هیأت دولت، در راستای حمایت از نخبگان و فعالان تولید پهپادهای غیرنظامی متن لایحه حمایتی در این زمینه تصویب شد و این لایحه به مجلس ارسال می‌شود. علی بهادری‌جهرمی گفت: این لایحه حمایتی، باتوجه به توسعه کاربردی پهپادها در حوزه‌های مختلف کشاورزی، علم و فناوری و دیگر حوزه‌های موردنیاز بخش‌های غیرنظامی تدوین و تصویب شده است.
 
امیر آشتیانی: تداوم تولید یا به‌روزرسانی سامانه‌های دفاعی
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم درباره برنامه‌های تحقیقاتی یا تولیدی دفاعی این وزارتخانه، گفت: این وزارتخانه در حال ارتقای سامانه‌هاست یا به شکل تلفیقی فعالیت دارد یا سامانه‌های جدیدی را تعریف و تولید می‌کند. امیر محمدرضا قرایی آشتیانی، با بیان اینکه در همه زمینه‌ها اقدامات بزرگی در حال انجام است و به‌دلیل محدودیت، به مرور رونمایی می‌کنیم، درباره ساخت هلیکوپتر بومی افزود: ما مشغول انجام اقداماتی در این زمینه هستیم. امیر آشتیانی درباره جایگزینی سلاح «مصاف» با «ژ ۳» در نیروهای مسلح هم گفت که مصاف یک سلاح پیشرفته ساخت وزارت دفاع است که رفته‌رفته مجموعه‌هایی را با آن تجهیز می‌کنیم.
وی با اشاره به انجام مراحل تست جت آموزشی پیشرفته یاسین تأکید کرد: این محصول یکی از پیشرفته‌ترین جت‌های آموزشی است که خلأ روند آموزشی ما را جبران می‌کند.
 
لطیفی: رصد روزانه رضایتمندی مردم از کارکنان دولت
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی نیز بااشاره به اینکه سامانه رضایت‌سنجی از مردم نسبت به کارکنان اداره‌ها از هفته گذشته راه‌اندازی شده است، گفت: سامانه کیو‌آر ‌کد، سامانه‌ای است که همه کارکنان با یک کد و از طریق تلفن‌های همراه ارزیابی می‌شوند. همه کارکنان دولت یک سامانه متمرکز دارند و برای هر فرد یک کد صادر و این سامانه در محل حضور وی نصب شده تا مراجعان با تلفن همراه به چهار سؤال پاسخ دهند.
میثم لطیفی افزود: بر این اساس مراجعان به پرسش‌هایی نظیر آیا از کیفیت کار راضی بودند؟ آیا احترام لازم را انجام داد؟ آیا کارم با سرعت انجام شده؟ و آیا از نحوه رفتار و برخورد کارکنان راضی بودید؟ پاسخ می‌دهند. معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه با این روند ماهانه این نظرسنجی رصد می‌شود، گفت: اکنون منتظر مشارکت مردم هستیم تا براساس نظرات آنها از نحوه رضایتمندی مردم مطلع شویم.
 
 دهقان: ارسال احکام منافقین به محاکم قضایی خارجی
همچنین معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره تشکیل دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین، با بیان اینکه در این‌باره همکاری خوبی میان قوای قضائیه و مجریه وجود دارد، اعلام کرد: پس از رسیدگی به پرونده و صدور احکام قضایی، آن بخش از احکام که قابلیت اجرا از طریق محاکم حقوقی و قضایی کشورهای دیگر را داشته باشد، از طریق مرکز حقوق بین‌الملل به محاکم قضایی کشورهای مورد‌نظر برای شناسایی و اجرای احکام در خصوص منافقین ارائه خواهد شد. محمد دهقان همچنین بااشاره به اینکه در یک مورد کشور بحرین ضرر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری به دارایی‌های بانک مرکزی وارد کرده است، اظهارکرد: ارجاع اختلافات به دیوان داوری بین‌المللی موضوعی است که در توافقنامه امضاشده بین ایران و بحرین مطرح شده است و ما بر اساس همین توافق موضوع تحمیل ضرر به شرکت‌های بانکی و بیمه‌ای کشورمان از سوی بحرین را در دیوان داوری مطرح می‌کنیم.
 
زارع پور: اتصال همه  روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با اعلام اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵ هزار و ۶۰۰ روستای جدید به اینترنت دسترسی پیدا کردند، گفت: تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز به اینترنت متصل خواهند شد. این تعداد روستا که در دولت سیزدهم به اینترنت متصل شده‌اند، معادل ۴ سال پیش از آن است.
عیسی زارع‌پور، فیبر نوری منازل و کسب و کارها را مهم‌ترین پروژه در حوزه ارتباطات برشمرد و اظهارکرد: در بیش از ۱۰۰ شهر، کار اتصال تمام شده است و نزدیک به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و تا پایان سال به ۸ میلیون خانوار تحت پوشش خواهیم رسید. وی افزود: در سفر گذشته رئیس‌جمهور به استان البرز این طرح را در شهرستان چهارباغ اجرا کردیم که سرعت اینترنت بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه شد.

جستجو
آرشیو تاریخی