جنون بمباران

رژیم صهیونیستی با بمباران مجتمع مسکونی هزار نفری در شجاعیه و اردوگاه جبالیا بزرگ‌ترین کشتار غیر نظامیان پس از آتش‌بس را رقم زد

پنجاه و هفت روز پس از عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی به شکل بی‌سابقه‌ای حملات و کشتار خود را کماکان در دستور کار قرار داده تا با ایجاد رعب، ساکنان غزه را مجبور به کوچ اجباری از این باریکه کند. در همین راستا و تنها در یک فقره از جنایت‌های دیروز، سخنگوی نیروهای امدادی غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران یک مجتمع مسکونی در شهرک الشجاعیه واقع در شرق نوار غزه این مجتمع با خاک یکسان شده است و بیش از ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. وی تأکید کرد که این مجتمع دست‌کم ۱۰۰۰ نفر ساکن داشته و نیروهای امدادی غزه تلاش می‌کنند تا افراد زیر آوار را نجات بدهند، اما تا لحظه تهیه این گزارش فقط موفق به بیرون آوردن پیکر ۶۰ نفر از قربانیان این جنایت شدند. این درحالی است که اشغالگران صهیونیست به‌صورت عامدانه کادر نیروهای امدادی غزه را هدف قرار می‌دهند.
در فقره دیگری از جنایت‌های دیروز، جنگنده‌های صهیونیست، ساختمانی مسکونی را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که افراد آواره و بی‌سرپناه آنجا اسکان داده شده بودند، بمباران کردند که در این جنایت وحشیانه بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید شده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی با بمب‌های ممنوعه فسفری شمال نوار غزه را هدف قرار داد. خبرنگار المیادین گزارش داد که رئیس دانشگاه اسلامی به همراه خانواده‌اش در منطقه الفالوجه در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. هم چنین مسجد الروضه در شهر جبالیا نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد. مضافاً اطراف بیمارستان شهدای الاقصی غزه نیز توسط توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گلوله‌باران شد.
در جنایتی دیگر از ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه حمله به برج‌های حمد نیز ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیدند. علاوه بر این خبرنگار الجزیره از بمباران یک خانه مسکونی در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد. یک خانه دیگر نیز در اردوگاه المغازی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد. علاوه بر این خانه‌ای دیگر در منطقه القراره واقع در شمال شرق خان یونس از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد. در منطقه عسقوله واقع در شرق غزه نیز یک خانه مسکونی دیگر از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت. در نتیجه این جنایت‌های وحشیانه چندین فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.
 اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون ۱۵۲۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. شمار مجروحان نیز تا این لحظه به ۴۰۶۵۲ نفر رسیده است. سخنگوی وزارت بهداشت غزه در ادامه بیان کرد: از آغاز جنگ ۲۸۰ نفر از کادر پزشکی و درمانی به شهادت رسیده‌اند. وی با اشاره به اینکه قربانیان حملات رژیم صهیونیستی بیشتر زنان و کودکان هستند، افزود: ۷۰ درصد از قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند. اشرف القدره همچنین بیان کرد: نظامیان اسرائیلی تاکنون ۳۱ نفر از کادر پزشکی و درمانی را بازداشت کرده و تحت شکنجه و بازجویی قرار دادند. اشغالگران اسرائیلی ۱۳۰ مرکز درمانی را هم بمباران کردند و ۲۰ بیمارستان نیز به کلی از خدمت خارج شده است.
از طرف دیگر خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صبح دیروز تنها طی چند دقیقه ۵۰ حمله هوایی علیه منطقه القراره واقع در خان‌یونس انجام دادند. براساس گزارش این شبکه، قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز حملات خود را علیه سواحل خان‌یونس تشدید کرده‌اند. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز منازل مسکونی را در شرق دیرالبلح و اطراف بازار الیرموک در مرکز نوار غزه بمباران کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی