متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد

با وجود موافقت مجلس با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه ماده مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای رفع ابهام به کمیسیون تلفیق برنامه بازگشت داده شد.
به گزارش ایرنا، روز گذشته در جریان پنجاه و پنجمین جلسه علنی مجلس برای بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم با الحاق یک بند به ماده 29 لایحه با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه موافقت کردند که بر اساس آن دولت مکلف می‌شد تا پایان سال سوم برنامه حقوق بازنشستگان را به میزان ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز برساند. بر اساس این بند الحاقی افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت ۹۰ درصد یاد شده مقرر می‌شد.
در پی این رأی مجلس، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه و نماینده دولت در جلسات بررسی برنامه ضمن تأکید بر اینکه «موضوع بازنشستگان، دغدغه همه ارکان حاکمیت است و همه علاقه‌مند به بهبود معیشت بازنشستگان کشور هستیم»، شیوه اجرایی این متناسب‌سازی حقوق را دارای ابهام و مسبب ایجاد گلایه‌مندی‌های دوطرفه و چندطرفه زیادی در زمان اجرا دانست. منظور در این باره افزود: اعتقادمان این است که با روش روشن‌تری که هیچ‌گونه ابهامی نداشته باشد بیاییم ضرایب سنواتی افزایش حقوق بازنشستگان را به میزان بالاتر از ضرایب شاغلین تعیین کنیم که در طول سال‌های برنامه این متناسب‌سازی اتفاق بیفتد.
جستجو
آرشیو تاریخی