صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد

کشورهای مستقل باید صفوف فرهنگی خود را تقویت کنند

اسماعیلی گفت:آماده برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک در دو کشور ایران و چین هستیم. این اتفاق به بازنمایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری دو کشور کمک خواهد کرد.

جلسه دیدارمحمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین روز گذشته در محل وزارتخانه برگزار شد. در این جلسه محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.
محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار بیان داشت: «معتقدیم امروز در کنار تمامی مباحث سیاسی، یک خط تقابلی بین کشورهای مستقل و آزادی‌خواه در مقابل امریکا وجود دارد، درهمین زمینه کشورهای مستقل باید صفوف فرهنگی خود را تقویت کنند.او درادامه به هفته‌های فرهنگی دو کشوراشاره کرد و افزود: آماده برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک در دو کشور هستیم. این اتفاق به بازنمایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری دو کشور کمک خواهد کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت امیدوارم مجموعه گفت‌و‌گوهای هیأت چینی در ایران به افزایش سطح همکاری‌ها و رشد روابط فرهنگی منجر شود.
لو اینگ چوانگ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین که در رأس هیأتی برای شرکت در دومین کمیته مشترک فرهنگ ایران و چین به ایران آمده بود، دردیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بیان داشت: دعوت وزیرفرهنگ چین از وزیر فرهنگ ایران را جهت بازدید از کشورمان ابلاغ می‌کنم. برگزاری رویدادهای فرهنگی وهنری ازجمله جشنواره عید بهارچین و هفته فیلم‌های چین در ایران نشان ازعمق روابط فرهنگی بین دو کشوراست‌. سال ۲۰۱۹ سه دوره متوالی هفته فیلم چین در ایران برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی هم در این دیدار به ظرفیت‌های سینمای چین و کارگروه تخصصی سینما اشاره کرد و افزود: کارگروه تخصصی سینما در ایران وبین کشورهای عضو شانگهای جهت ایجاد فضایی جدید در سطح بین‌المللی و در حوزه تولیدات سینمایی بین کشورهای عضو تصویب و تشکیل شود. این کارگروه می‌تواند فضای جدیدی در روابط بین‌المللی تعریف کند و قدرتی جدید در برابر هالیوود باشد چرا که کشورهای صاحب قدرت سینمایی بین اعضای شانگهای حضور دارند. فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ نیز در این جلسه اظهار داشت: «از موضع‌گیری انسانی کشور چین در برابر جنایت رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه تشکر می‌کنیم و امیدواریم در این اتفاقات مهم بین‌المللی فعالیت‌های مشترک رسانه‌ای را تداوم ببخشیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی