صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱

در جلسه مدیران وزارت بهداشت با معاون اول رئیس‌جمهور مطرح شد

پایان قریب‌الوقوع ۱۱۰ پروژه جدید با ۴۸۰۰ تخت بیمارستانی

در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عملکرد نظام سلامت در دولت سیزدهم مرور و بر تأمین منابع لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و رفع چالش‌های موجود تأکید شد. معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش‌هایی جداگانه و با جزئیات درباره اقدامات معاونت‌های ذیربط خود در راستای ۱۲ راهبرد وزارت بهداشت ارائه کردند و از اتمام ۱۱۰ پروژه جدید با ۴۱۰ هزار مترمربع فضای درمانی و ۴۸۰۰ تخت بیمارستانی جدید خبر دادند.
دولت گرد مرگ کرونایی را از چهره کشور پاک کرد
محمد مخبر در این جلسه با قدردانی از تلاش‌ها، خدمات و ایثارگری‌های این وزارتخانه در مبارزه با بیماری کرونا در دولت سیزدهم تأکید کرد: کادر درمان کشور با روحیه بسیجی و جهادی در مبارزه با بیماری کرونا در حوزه درمان و واکسیناسیون حیاتی دوباره به کشور بویژه در حوزه اقتصاد و اشتغال بخشیدند.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به آمار بالای فوتی‌های کرونا به میزان ۷۵۰ نفر در روز و کمبود دارو و همچنین پوشش ندادن سراسری واکسیناسیون در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، ادامه داد: دولت مردمی توانست با اراده راسخ و کمک و همراهی مردم علاوه بر واکسیناسیون سراسری میزان فوتی‌های کرونا را به صفر برساند و گرد مرگ را از چهره کشور پاک کند.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دوران شیوع کرونا برای نظام سلامت کشور مقطعی تاریخ ساز بود که توانست در حوزه ارتقای تجربیات درمانی و حاکمیت فرهنگ ایثار و جهاد، کشور را تا دهه‌های آینده بیمه کند.
اقدامات بزرگ وزارت بهداشت در دو سال گذشته
وی افزود: اقدامات بسیار بزرگ این وزارتخانه در دو سال گذشته از جمله افزایش ۱۶ هزار تخت بیمارستانی، بیمه همگانی به‌صورت رایگان، قرار دادن داروهای بیماری‌های صعب العلاج در دفترچه بیمه و اقدامات در حوزه ناباروری تنها بخشی از دستاوردهای بزرگ این وزارتخانه در این دولت است.
مخبر با تأکید بر ضرورت افزایش رضایتمندی مردم در تمامی حوزه‌ها افزود: اقدامات وزارت بهداشت می‌تواند کل جامعه را تحت تأثیر قرار دهد که با ایجاد زیرساخت‌ها و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد در بدنه این وزارتخانه تا تحول اساسی و رضایتمندی نهایی مردم راه زیادی باقی نمانده است.
معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت موظف به حل مسائل مالی این وزارتخانه برای پیشبرد طرح‌های درمانی، بهداشتی و دارویی است، چرا که معتقدیم هیچ نوع سرمایه‌گذاری مهم‌تر از حوزه سلامت جامعه نیست.
12 راهبرد اساسی وزارت بهداشت
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت نیز در این جلسه به تشریح اقدامات، دستاوردها و خدمات وزارت بهداشت در ۱۲ راهبرد اساسی در بخش‌های تقویت نظام پیشگیری و تغییر رویکرد از درمان محوری به پیشگیری محوری، پوشش حداکثری بیمه پایه سلامت و توسعه کمی و کیفی بیمه‌های بهداشتی و درمانی پرداخت.
جستجو
آرشیو تاریخی