گفت‌و‌گوی «ایران» با خالد قدومی نماینده «حماس» در ایران

جنگ زمینی حماقت تل‌آویو خواهد بود

از آغاز طوفان‌الاقصی بسیاری از مردم تمایل خود را برای حضور در آن اعلام کرده‌اند. هزاران نفر به ما زنگ زده و برای اعزام به غزه درخواست کرده‌اند. میلیون‌ها نفر هم اسامی خود را در وب‌سایت برای مبارزه و همیاری با مردم غزه و فلسطین ثبت کرده‌اند. ما در محور مقاومت شاهد بودیم که دوستان عزیر در حزب‌الله در پاسخ به تعدی و حملات رژیم به جنوب لبنان به مناطق شمالی رژیم، حملات مشخصی انجام دادند و سربازان رژیم را به هلاکت رساندند.

فائزه سادات یوسفی
خبرنگار

در حالی که جنگ در غزه 10روز است ادامه دارد و در این مدت هزاران فلسطینی ساکن این منطقه شهید، مجروح و آواره شده‌اند، پرسش‌ها درباره سرنوشت این جنگ، نقش مقاومت منطقه برای به شکست کشاندن تل‌آویو در این جنگ و مفتضح کردن نقشه‌های تل‌آویو و واشنگتن هر روز بیش از روز قبل می‌شود. در همین ارتباط با خالد قدومی، نماینده‌ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران گفت‌و‌گو کرده‌ایم که می‌خوانید؛
 
آیا استفاده از بمب‌های ممنوعه مثل فسفر سفید جنایت جنگی نیست؟ آیا این نشان‌دهنده دوگانه دولت‌های غربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی نیست؟
استفاده از مواد شیمیایی ممنوعه در معاهده ژنو و قواعد بین‌المللی، نوعی از جرایم جنگی محسوب می‌شود. اما رژیم صهیونیستی، دشمن ما همیشه به‌راحتی و بدون احساس نگرانی از هر گونه واکنش نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی حتی در حد دیپلماتیک از آنها استفاده می‌کند.
این موضوع موجب شده که به‌سادگی در مقابل دوربین‌ها و اذهان عمومی این بمب‌ها را علیه مردم فلسطین به‌کار ببرد. ازاین رو هیچ شک و شبهه‌ای در مورد وجود و استفاده آنها توسط  این رژیم وجود ندارد. از سوی دیگر، رژیم جعلی اصلاً نگاهی انسانی به مردم فلسطین ندارد. دوستان و متحدان تروریست رژیم، دولت‌های اروپا و امریکا که هم‌جنس آن هستند، تا به امروز به‌طور منافق‌گونه و مفتضحانه با این رژیم کودک‌کش و جنایتکار همراهی کرده و هرگونه امکاناتی را برای آن فراهم کرده‌اند. «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر، قبل از طوفان‌الاقصی به‌طور مستقیم در مصاحبه‌ای گفت فلسطینی‌ها حق زندگی و وجود در این سرزمین را ندارند و باید این مکان به اسرائیلی‌ها واگذار شود. این به زبان دیگر نشان می‌دهد که آنها تا چه میزان خشونت‌طلب هستند. سفر بلینکن به تل‌آویو هم در راستای صحه گذاشتن به این‌گونه صحبت‌هاست. او به‌دنبال استقرار و دوام موجودیت رژیمی است که علیه مردم بی‌دفاع و غیرنظامی به کشتارجمعی دست می‌زند.

بلینکن در آن زمان طی بیانیه‌ای اظهار داشت: «من به‌عنوان یک یهودی با اسرائیلی‌ها هم‌درد هستم.» این به معنایی متصل کردن یهودیان به جامعه اسرائیل و انتساب این نبرد به یک جنگ دینی و مذهبی است. در صورتی که آیا یهودیان جهان با این حجم از جنایت و فجایع انسانی موافق‌اند؟
به هر حال جهانیان این گفته‌ها و رفتارهای غیردیپلماتیک که رنگ و‌ بوی تروریسم را می‌دهد، نمی‌پذیرند. به‌نظر من استفاده از فسفر سفید و بمب‌های ممنوعه در قوانین بین‌المللی در حملات رژیم، باید در سطح جنایت جنگی محسوب شود و دولت‌های جهان باید علیه آن اقدام کرده و فصل هفتم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که توقف این جرایم را در بردارد، برای رژیم اشغالگر اعمال کنند.
 
به نظر شما فعالیت گروه‌های مقاومت بویژه در جنوب لبنان و با همکاری حزب‌الله چه نتایجی در برداشته است؟
الحمدلله که امت هوشیار است و شاهد بودند که مقاومت فلسطین در طوفان‌الاقصی یک روش نوین و جدید را برای مواجهه با دشمن طراحی کرده تا عمق مناطق اشغالی وشهرک‌های صهیونیستی نفوذ کرده و موفق هم شدند. این عوامل موجب شد، عملیات دلیرانه گردان‌های قسام‌الهام بخش دیگر گروه‌های مقاومت در جهان واقع شود. از آغاز طوفان‌الاقصی بسیاری از مردم تمایل خود را برای حضور در آن اعلام کرده‌اند. هزاران نفر به ما زنگ زده و برای اعزام به غزه درخواست کرده‌اند. میلیون‌ها نفر هم اسامی خود را در وب‌سایت برای مبارزه و همیاری با مردم غزه و فلسطین ثبت کرده‌اند.
ما در محور مقاومت شاهد بودیم که دوستان عزیز در حزب‌الله در پاسخ به تعدی و حملات رژیم به جنوب حملات مشخصی به مناطق شمالی انجام دادند و سربازان رژیم را به هلاکت رساندند. به‌طوری که چندین رزمنده از حزب‌الله و سه نفر از حماس حین عبور از سرزمین‌های اشغالی با پهپادهای رژیم به شهادت رسیدند.

ادامه در صفحه  20

جستجو
آرشیو تاریخی