رهبر شیعیان نیجریه در بدو ورود به ایران:

امیدواریم انقلاب اسلامی تحول را در همه دنیا ایجاد کند

شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش «زینت‌الدین ابراهیم» صبح دیروز با استقبال قابل توجه اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل‌های دانشجویی وارد ایران شد.
به گزارش ایرنا، استقبال‌کنندگان از «امام آفریقا»، در این مراسم با در دست داشتن پرچم‌ فلسطین و تصاویری از مقام معظم رهبری، شهید سردار سلیمانی و شیخ زکزاکی، حمایت خود را از رویکرد مقاومت در منطقه و آزادسازی قدس شریف اعلام و از تداوم تجاوزات و جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اعلان انزجار کردند.
مردم که در دستنوشته‌های خود شیخ زکزاکی را الگوی مسلمان واقعی، امید محرومان و مستضعفان آفریقا و علمدار اسلام ناب توصیف کرده بودند با شعار «خمینی آفریقا خوش آمدی به ایران» از او استقبال کردند.

تشکر شیخ زکزاکی از حامیان مقاومت
رهبر شیعیان نیجریه با تشکر از شرکت‌کنندگان در مراسم استقبال از وی در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: بسیار خوشحالم که امروز چنین جمعیتی از مقاومت حمایت می‌کنند و جز تشکر از شما عزیزان حرفی ندارم. وی با اشاره به وعده خداوند مبنی بر پیروزی حق بر باطل تصریح کرد: همه تحت آزمایش بزرگی هستیم و امید است انقلاب اسلامی تحول را در همه دنیا از جمله امریکا و اروپا ایجاد کند تا زمینه برای ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

برنامه دانشگاه تهران برای اعطای دکترای افتخاری
رئیس دانشگاه تهران هم روز گذشته از برنامه این دانشگاه برای اعطای دکترای افتخاری به شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه خبر داد. سید محمد مقیمی اعلام کرد: با تصویب هیأت منتخب شورای دانشگاه تهران قرار است روز شنبه در مراسمی مدرک دکترای افتخاری مطالعات جهان: صلح و حل منازعه (Honorary Doctorate on World Studies: Peace and Conflict Resolution) به شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی به‌عنوان یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار و پرافتخار جهان اسلام پس از انقلاب اسلامی که از اندیشمندان الهام گرفته از مکتب امامین انقلاب اسلامی و دارای سوابق مبارزاتی سترگ و توفیقات بزرگ در دعوت به مذهب تشیع و اسلام ناب محمدی(ص) است، اعطا شود.
این مراسم با عنوان «اندیشمند مصلح» برای تقدیر از روحانی برگزار می‌شود که به‌‌رغم قرار گرفتن در آماج بیشترین حملات و ستم‌ها همواره با رأفت با مخالفان خود مقابله کرده است.
«شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه، همسر و یکی از فرزندانش در دسامبر ۲۰۱۵ در جریان حمله ارتش و نیروهای پلیس نیجریه به مراسم اربعین حسینی در منزل وی و حسینیه شهر «زاریا» در استان «کادونا» نیجریه بازداشت شدند. در این حمله حدود ۲ هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان «شیخ زکزاکی» بودند، به شهادت رسیدند. سه نفر دیگر از فرزندان رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز یک سال قبل در مراسم روز جهانی قدس در سال ۲۰۱۴ به ضرب گلوله نیروی پلیس این کشور به شهادت رسیده بودند. در نهایت این روحانی شیعه و همسرش در ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۱ توسط دادگاه عالی ایالت «کادونا» از تمام اتهامات وارده تبرئه و آزاد شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی