«ایران» از خنثی‌شدن بزرگ‌ترین عملیات خرابکاری در صنایع موشکی کشور گزارش می‌دهد

شبکه صهیونیستی زیر ضرب جامعه اطلاعاتی ایران

این شبکه با هدایت مستقیم سازمان موساد قصد داشت با فروش قطعه تجهیز شده، موشک‌های تولید شده را به ابزاری انفجاری برای ضربه زدن به خطوط صنعتی و کارکنان شاغل در این حوزه تبدیل کند

امیر فرشباف
روزنامه‌نگار

پس از اعلام عملیات مشترک کشف و انهدام هسته‌های تروریستی وابسته به سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی توسط سه نهاد اطلاعاتی کشور، روز پنجشنبه یک مقام مسئول در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از خنثی شدن یک عملیات خرابکاری بزرگ در تأسیسات صنایع دفاعی کشور و انهدام یک شبکه جاسوسی خبر داد. به گزارش ایرنا، این مقام مسئول با اشاره به تأثیرگذاری راهبردی قدرت موشکی کشور در ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات، گفت: صنایع موشکی همواره از اهداف سرویس‌های جاسوسی در زمینه خرابکاری صنعتی بوده است. صنایع موشکی وزارت دفاع علاوه بر تولید قدرت نظامی و دفاعی قابل ملاحظه برای کشور، بستر مناسبی برای به دام انداختن شبکه‌های پیچیده جاسوسی و نفوذ و وارد کردن ضربات اساسی به ظرفیت‌های اطلاعاتی سرویس‌های حریف نیز بوده است.

جزئیات عملیات ضدجاسوسی
وی خاطرنشان ساخت: با عنایت حضرت ولی عصر(عج) طی ماه‌های گذشته شبکه‌ای کاملاً حرفه‌ای و کارآزموده که قصد داشت با همکاری برخی عوامل نفوذی قطعات معیوب و تجهیز شده را برای به‌کارگیری در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به چرخه تولید وارد کند در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گرفتار و متلاشی شد. این مقام مسئول اظهار داشت: این شبکه با هدایت مستقیم سازمان موساد قصد داشت با فروش قطعه تجهیز شده، موشک‌های تولید شده را به ابزاری انفجاری برای ضربه زدن به خطوط صنعتی و کارکنان شاغل در این حوزه تبدیل کند. به‌رغم برنامه بسیار پیچیده دشمن صهیونیستی، با عنایت پروردگار و تلاش بی‌وقفه سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع این اقدام دشمن صهیونیستی از همان ابتدا تحت رصد اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفت و با دستگیری عوامل آن به طور کامل خنثی شد. با اجرای این پروژه کاملاً موفق تمامی مسیرها و فعالیت‌های موساد برای تأمین و انتقال قطعه مورد نظر آنان به همراه افسران خارجی و عوامل داخلی آنان شناسایی و در چتر اطلاعاتی قرار گرفتند. وی با اشاره به پیچیدگی و ابعاد فنی این پروژه اظهار داشت: دشمن صهیونیستی تا چندی قبل کاملاً مطمئن بود که طرح خرابکاری صنعتی و انتقال قطعات معیوب به صنایع موشکی وزارت دفاع با موفقیت اجرا شده، لیکن پس از وارد شدن ضربه اخیر به شبکه خرابکاری فوق از عمق شکستی که در جریان این عملیات متحمل شده همچنان در شوک است.

نحوه کشف شبکه خرابکاری
سردار رضا طلایی‌نیک، معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری به تشریح ابعاد این رخداد پرداخت. سخنگوی وزارت دفاع در پاسخ به پرسش از چگونگی کشف این عملیات با اشاره به بخشی از فرایند خنثی‌سازی این خرابکاری و نقش یک فرد غیرنظامی شاغل در شبکه خرید خارجی قطعات، گفت: شخصی که ماجرای قطعات معیوب را لو داده، ایرانی و غیرنظامی بوده که خودش حساس می‌شود نسبت به اینکه چرا فروشنده خارجی، وضعیت توزیع قطعات در بازار داخل را پیگیری و اطلاعات این بازار را جمع‌آوری می‌کند؟ لذا ماجرا را به حفاظت اطلاعات وزارت دفاع انتقال می‌دهد و با تقاطع‌گیری اطلاعاتی، شبکه را کم‌کم و بدون اینکه موساد متوجه شود، شناسایی کردیم.

بازتاب خبر در سرزمین‌های اشغالی
تا کنون مقامات رسمی دولت صهیونیستی از اظهار نظر رسمی خودداری کرده‌اند و باید دید بعد از تشکیل «جلسه ارزیابی وضعیت امنیتی» که به دستور نتانیاهو برگزار می‌شود، نسبت به این ضربه اطلاعاتی واکنش نشان می‌دهند؟ اما رسانه‌های صهیونیستی مانند «هاآرتص» و «اسرائیل تایمز» خبر این رخداد را منتشر کرده و نسبت به تبعات شکست این خرابکاری و «پاسخ سخت ایران» هشدار دادند.
همچنین اکانت توئیتری وبگاه «اینتلی تایمز»، وابسته به سیستم امنیتی رژیم اسرائیل یکی از رسانه‌هایی بود که به نقل از منابع ایرانی، خبر انهدام شبکه خرابکاری موساد در صنایع موشکی را منتشر کرد. پیش از این و در حمله پهپادی ناموفق بهمن‌ماه سال گذشته به یک مرکز صنعتی وابسته به وزارت دفاع در اصفهان نیز همین وبگاه «اینتلی تایمز» خبرسازی پیرامون این رخداد را برعهده داشت و مدعی شد، محل هدف قرار گرفته «آزمایشگاه مواد و انرژی» متعلق به «پژوهشگاه فضایی ایران» وابسته به وزارت دفاع بوده است. وبگاه انگلیسی‌زبان روزنامه یدیعوت آحارونت نیز نوشت: ایران طرح اطلاعاتی اسرائیل برای ضربه زدن به موشک‌های پیشرفته و قطعات آن را خنثی کرد.

نگاهی به ابزارها و اهداف دشمن
سردار «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع در همان روز اعلام این ضربه اطلاعاتی در توضیح چگونگی این خرابکاری گفت: «تلاش شده بود که روی برخی از قطعات کانکتور، مداری انفجاری و غیرقابل شناسایی کار گذاشته شود تا در زمان و تاریخ مشخص و تعیین‌شده منفجر شوند. اگر این خرابکاری کشف نمی‌شد و این قطعات به کار برده می‌شد، تمامی موشک‌ها از حیز انتفاع خارج می‌شدند.»
چند نکته در خصوص ابزارها و شیوه‌های سرویس‌های بیگانه برای خرابکاری در مراکز صنعتی و دفاعی قابل ذکر است؛ نخست اینکه در این نبرد اطلاعاتی، نباید سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) را تنها سازمان دخیل دانست؛ بلکه این عملیات با همراهی چند سرویس خارجی دیگر صورت گرفته است، دوم اینکه سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از طریق دلالان اطلاعاتی در پوشش بازاریابی علمی مبادرت به جذب و تخلیه اطلاعاتی نخبگان کشور می‌کنند. پیش از این «ایران» در گزارشی به تلاش سرویس‌های بیگانه برای خرابکاری در صنایع دفاعی و مراکز صنعتی راهبردی کشور از طریق شناسایی، جذب و انحراف مسیر نخبگان کشور پرداخته بود.
اما هدف موساد و سرویس‌های همدست رژیم صهیونیستی از این دست اقدامات، یکی ضربه به صنعت موشکی کشور به عنوان اصلی‌ترین ابزار راهبردی ایران برای نابودی اسرائیل است و دیگری برهم زدن تمرکز امنیتی نظام در آستانه سالگرد اغتشاشات که همزمان با رخدادهای مشکوک دیگری در داخل صورت گرفت.
ناگفته نماند که درز اطلاعات صنایع راهبردی کشور به بیرون که در دولت گذشته روی داد، یکی از عوامل زمینه‌‌ساز رخدادهایی مانند خرابکاری و انفجار در مراکز صنعتی و ترور دانشمندان بوده که با آمادگی و هماهنگی بی‌نظیر نهادهای اطلاعاتی در حال حاضر ناکام مانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی