اخبــــار

قطارهای تندرو تهران- کرج فعلاً حذف نمی شود
تا تعیین تکلیف نهایی ساعت کار ادارات، طرح بهینه سازی حرکت قطارهای خط ۵ مترو و به تبع آن حذف اعزام های تندرو اجرا نمی شود.
به گزارش ایسنا، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: تعداد بالایی از مسافران خط ۵ در ساعات پرتردد صبح و عصر، شاغل یا محصل هستند و به همین دلیل باید طرح بهینه‌سازی برنامه حرکت قطارها در این خط مترو بر اساس ساعت کاری اعلام شده ازسوی دولت برای ادارات و مراکز آموزشی اجرا شود. به همین دلیل تا نهایی شدن ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی برنامه حرکت قطارها در خط ۵ مترو تهران همانند قبل اجرا خواهد شد.


آغاز اعطای تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز پرداخت وام 150میلیون تومانی با کارمزد ۸ درصدی و بازپرداخت ۶۰ ماهه با سه ماه تنفس برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده از روز گذشته خبر داد.
به گزارش سایت شهر، مهدی وحدت کار اظهار کرد: در این طرح، شهرداری تهران از منابع داخلی خود تسهیلاتی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشارکت صندوق کارآفرینی امید فراهم کرده است. تاکسیرانان باید برای دریافت تسهیلات به اداره نوسازی سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند تا متناسب با زمان ثبت‌نام برای تشکیل و تکمیل پرونده بانکی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند. وی خاطرنشان کرد: اگر خودروساز به تعهد خود عمل کند و پیش فاکتور را در زمان‌بندی مشخص مطابق با قرارداد منعقد شده با نماینده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صادر کند، طرح نوسازی ناوگان مطابق با زمان‌بندی پیش‌بینی شده محقق خواهد شد.


افزایش وام‌های تحصیلی دانشجویی
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، میزان افزایش وام‌های دانشجویی و نرخ اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را اعلام کرد.
به گزارش مهر، مسعود گنجی درباره افزایش وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: وام‌های تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن و شهریه نسبت به سال گذشته افزایش خوبی پیدا کرده، ولی در حال حاضر افزایش وام ودیعه مسکن متأهلی نهایی شده است. وام ۳۵ میلیون تومانی ودیعه مسکن متأهلی در تهران به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته و درواقع دو برابر شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی