وزیر آموزش و پرورش:

افت معدل و لو رفتن سؤالات صحت ندارد

از این به بعد مدارس هم کارنامه می‌گیرند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افت معدل نداشته‌ایم، گفت: بحث‌ها درباره افت معدل شایعه است.
به گزارش ایرنا، «رضامراد صحرایی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران درباره تأثیر معدل در کنکور گفت: ما در راستای اجرای عدالت آموزشی این کار را انجام می‌دهیم.
وی با بیان اینکه آینده یک دانش‌آموز و همه امید و زندگی او در یک جلسه سه‌ساعته کنکور رقم می‌خورد، تصریح کرد: وقتی دانش‌آموزان سه سال پشت‌سر هم در امتحانات شرکت می‌کنند، امتحانات هم روال عادی زندگی آنهاست. پشت این موضوع مافیای کنکور قرار دارد؛ برخی می‌گویند یک کنکور داشتیم حالا تبدیل به ۴۳ یا ۱۱ کنکور شده است! این حرف‌ها چیست؟ دانش‌آموزان سر جلسه امتحان می‌روند و امتحان می‌دهند و نمرات خود را می‌گیرند و همواره هم به همین روال بوده و امتحانات ما هم همیشه جدی بوده است.
وی در خصوص ادعای لو رفتن سؤالات و به خطر افتادن سلامت امتحانات گفت: شما یک مورد لورفتن سؤال را به ما نشان بدهید. ما حتی یک مورد گزارش لو رفتن سؤالات را نداشتیم. این شائبه را دقیقاً کسانی ایجاد کرده‌اند که اجرای مصوبه کنکور منافع آنها را به خطر انداخته است. ما منافع ملی را بر منافع افراد خاص ترجیح می‌دهیم و در این موضوع کوتاه نمی‌آییم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شایعه‌ کردند و گفتند افت معدل اتفاق افتاده است. افت براساس چه چیزی اتفاق افتاده است؟ مگر ما تا الان آزمون استاندارد ملی داشتیم که خودمان را با آن بسنجیم و بگوییم افت کرده‌ایم؟
صحرایی افزود: شایعه دیگری هم مطرح کردند که قبل از مصاحبه کنکور می‌گفتند چرا دو هزار نفر معدل ۲۰ می‌گیرند؟ حالا که یک نفر معدل ۲۰ گرفته، می‌گویند چرا یک نفر معدل ۲۰ گرفته است؟!
وی افزود: کسی که معدل ۲۰ گرفته یعنی اگر در کنکور بود همه درس‌هایش را ۱۰۰ زده بود. یا اینکه عنوان می‌کنند میانگین نمره فیزیک کشور ۱۰.۵ است، این نمره به معنای ۵۲.۵ درصد است در حالی که در کنکور سراسری از ۱۰۰ زیر ۱۰ درصد است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما در اجرای این آزمون اطلاعاتی از وضعیت آموزشی کشور به‌دست آورده‌ایم که بسیار قابل اعتماد و برای آینده بسیار ارزشمند است، چرا که مبتنی بر این اطلاعات، برنامه‌های آینده‌مان را می‌سنجیم.
به مدارس هم کارنامه داده می‌شود
صحرایی عنوان کرد: از این به بعد هر مدرسه‌ای براساس عملکرد دانش‌آموزان خود یک کارنامه دریافت می‌کند و این کارنامه عملکرد معلمان و مدیریت آن مدرسه را نشان می‌دهد و این قابل اعتماد است. پیش‌تر نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم چرا که نتایج قابل اعتماد نبود.

جستجو
آرشیو تاریخی