با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سامانه‌های پشتیبان تصمیم سازمان غذا و دارو رونمایی شد

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همزمان با هفته دولت، از سامانه‌های پشتیبان تصمیم (تصمیم یار) سازمان غذا و دارو رونمایی شد.
به گزارش وبدا، سازمان غذا و دارو به منظور ایجاد شفافیت و هوشمندسازی رصد زنجیره تأمین و توزیع فرآورده‌های سلامت‌محور اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک کرده است. داده‌های رصد زنجیره تأمین که از طریق سامانه‌های الکترونیکی به‌دست آمده است به‌منظور طراحی ابزارهای پشتیبان تصمیم در قالب داشبوردهای مدیریتی در سازمان غذا و دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بر اساس این گزارش، این داشبوردها به صورت تعاملی طراحی شده‌اند و هر بخش از داشبورد قابلیت فیلتر کردن و ارائه تحلیل به صورت‌های متفاوت را دارد. به عنوان مثال در داشبورد مدیریتی ترخیص با فیلتر کردن داده‌های ترخیص سال 1401 محصولات با بیشترین میزان ترخیص و جزئیات وضعیت ترخیص یک فرآورده به تفکیک شرکت یا کشورهایی که واردات از آنها انجام شده قابل ملاحظه است.
داشبوردهای عمومی سازمان غذا و دارو به آدرس اینترنتی publicbi.fda.gov.ir با کارکرد اتاق شیشه‌‌ای سازمان غذا و دارو طراحی شده است و اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران، فعالان کسب و کار و عموم مردم را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی