شهردار پایتخت خبر داد

هدفگذاری تأمین هزار اتوبوس و ۵۰ هزار تاکسی برقی برای تهران

شهردار تهران از هدفگذاری برای تأمین ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی، ۵۰ هزار دستگاه تاکسی برقی و هزار دستگاه اتوبوس برقی برای پایتخت با همکاری وزارت صمت و نفت خبر داد.
به گزارش سایت شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیأت دولت یادآور شد: برخی زیرساخت‌ها در تهران مستقر شده و توسعه آن تا پایان سال ادامه خواهد داشت که امیدواریم تلاش دولت منجر به رفاه و آسایش شود و زمینه‌ساز زیست‌پذیری بالاتر تهران باشد. شهردار تهران با بیان اینکه موضوع ما در بازار، ایمنی‌بخشی به وضعیت موجود است، تصریح کرد: وضعیت موجود هم از جنبه فرسودگی قابل تأمل است و هم محدودیت برای ارائه خدمت دارد. زیرساخت ایمنی این محدوده پایین است و هرچند وقت یک بار دچار حادثه می‌شود. مسأله این است در کوتاه‌مدت با همکاری بازاریان، ایمنی‌بخشی داشته باشیم. وی افزود: جانمایی یک مرکز اقتصادی در قالب طرح جامع تهران در منطقه ۱۲ و ۱۶ هم در دست بررسی است تا با بنیان‌گذاری آن، بتوانیم ایمنی بیشتری را در بازار شاهد باشیم و این برنامه در میان‌مدت و بلندمدت به نتیجه برسد.
زاکانی در زمینه حادثه خلازیر و جان باختن پنج نفر در این حادثه هم اظهار کرد: ما در موارد قبلی، خودمان ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب می‌کردیم اما تخریبی که منجر به حادثه مذکور شد با پیمانکار قرارداد بسته بودیم. تا وقتی که ساختمان ناایمن وجود داشته باشد، تخریب ادامه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی