معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش داد

صدور 60 هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای گروه پرستاری در دولت سیزدهم

بر اساس گزارش معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مهرماه سال 1400 تاکنون حدود 60 هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای بر اساس امتیازات آموزش مداوم و پذیرفته شدگان آزمون‌های شهریور 1400، بهمن 1400، مهر 1401 و بهمن 1401 صادر شده است.
در بخشی از گزارش معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در آستانه هفته دولت منتشر شد، آمده است: پس از ابلاغ آیین‌نامه صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای گروه پرستاری در سال 95 از مهرماه سال 1399 تاکنون 5 دوره آزمون برگزار شده که 4 دوره آن در دولت سیزدهم بوده است. توسعه انجمن‌های علمی، پرستاری از 2 انجمن به 6 انجمن، توانمندسازی مدیران پرستاری (برگزاری دوره‌های آموزشی مدیران پرستاری) و ایجاد داشبورد اختصاصی معاونت پرستاری (پایگاه داده پرستاری) از جمله اقداماتی است که توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت در دولت سیزدهم نهایی شده است.
در این گزارش به اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اشاره و تصریح شده است: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که در سال 86 به تصویب رسید، پس از پیگیری‌های متعدد و تأکید مقام معظم رهبری در سال 1399، با تخصیص مبلغ 5.2 همت از سازمان برنامه و بودجه، در نهایت در سال 1401 با پرداخت اولین مرحله به پرستاران به اجرا درآمد.
در این گزارش همچنین آمده است: هم‌اکنون محاسبه پرونده بیماران خدمات پرستاری که به صورت جداگانه و براساس ارزش نسبی تعرفه‌گذاری می‌شود، احصا و از طریق بیمه‌های پایه در قالب سرانه خدمات تشخیصی درمانی پس از رسیدگی به اسناد بیمارستان‌ها واریز می‌شود. به دلیل ارتقای خود مراقبتی موارد بستری مجدد بیماران قلبی از 21 درصد به 8 درصد، معادل صرفه‌جویی حداقل1400 میلیارد تومان، کاهش داشته است.
جستجو
آرشیو تاریخی