مهدی هاشمی‌نسب، مربی استقلال در گفت‌وگو با «ایران»:

جنگیدن را بلدیم

محمدمحمدی سدهی
روزنامه‌نگار

استقلال پیش از آغاز بیست‌وسومین دوره لیگ برتر با کوهی از مشکلات روبه‌رو بود. با این وجود توانست با پیروزی 3 گله مقابل صنعت نفت در هفته اول لیگ، استارت خوبی بزند. آبی‌ها امسال با حضور جواد نکونام روی نیمکت مربیگری، لیگ را آغاز کردند و پس از آن با مهدی هاشمی‌نسب قرارداد امضا کردند. حضور هاشمی‌نسب یکی از اتفاقات جذاب برای هواداران آبی است؛ بازیکنی که در دهه 70 یکی از چهره‌های تأثیرگذار دربی‌ها بود و در این دیدار حساس ۴ گل برای پرسپولیس و ۱ گل برای استقلال به ثمر رساند و حالا باید روی نیمکت مربیان استقلال بنشیند.
مهدی هاشمی‌نسب در گفت‌و‌گو با «ایران» در ابتدا درخصوص مشکلاتی که در ثبت قرارداد با استقلال داشت، می‌گوید: «اطلاعی از این موضوع ندارم اما باید بگویم که استقلال مشکلات مهم‌تری از قرارداد من دارد. نکته امیدوارکننده این است که ما با وجود این مشکلات، بازیکنان محجوبی داریم که این موضوع می‌تواند نور امیدی  باشد. کمبودهای تیم زیاد است و ما باید تلاش کنیم تا این کمبودها برطرف شود. وظیفه ما تلاش در بحث فنی‌است و باید تیم را به بهترین نحو آماده حضور در مسابقات کنیم. من هم به عنوان مربی تیم تلاش خواهم کرد تا وظیفه‌ام را به بهترین نحو ممکن انجام دهم.»
این مربی استقلال صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: «از همان ابتدا که زمزمه‌هایی در خصوص حضور جواد نکونام در استقلال مطرح شد، مشکلات زیادی مانند تغییرات مدیریتی ایجاد شد که هنوز هم این مشکلات ادامه دارد. تیم به هیچ‌وجه شرایط خوبی نداشت اما خدا را شکر الان با نتیجه‌ای که هفته اول گرفتیم، شرایط از نظر روحی روانی بهتر شده است. امیدوارم بتوانیم در ادامه راه، برای هواداران شادی آفرین باشیم و با تعامل برای خوشحال کردن هواداران استقلال تلاش کنیم.»
او در ادامه درخصوص مشکل سقف قرارداد استقلال می‌افزاید: «اگر مشکل فقط قرارداد من است، حاضرم قراردادم را صفر کنم. استقلال این فصل چند بازیکن مهم و گرانقیمت را از دست داد و در ازای آن نتوانست بازیکنی جذب کند. با این شرایط چگونه سقف قرارداد استقلال بالا زده است؟ این موضوع برای من عجیب است اما امیدوارم که این مشکل فقط برای استقلال نباشد و تیم‌های دیگری که از سقف قرارداد بالا زده‌اند، نتوانند قرارداد بازیکنان‌شان را ثبت کنند. فدراسیون باید نقش خود را در خصوص اجرای این قانون به‌درستی انجام دهد. امسال باید خیلی بیشتر تلاش کنیم. هرچه سختی و مانع بتراشند بیشتر می‌جنگیم. در واقع این کادرفنی در این چند سال نشان داده که جنگیدن را بلد است و مطمئن باشید به بازیکنان‌مان هم یاد می‌دهیم تا خوب بجنگند.»
برخی‌ها اعتقاد دارند که هاشمی‌نسب می‌تواند نقش کریم باقری در پرسپولیس را بازی کند. البته باقری در این فصل از جمع قرمزها جدا شده اما در زمان حضورش در پرسپولیس جزو افرادی بود که به بهترین نحو حواشی تیم را در داخل زمین جمع می‌کرد. هاشمی‌نسب در این خصوص بیان می‌کند: «کریم دوست بسیار خوب من است و الحق او چیز دیگری‌است. من نمی‌توانم نقش فرد دیگری همچون آقا کریم را بازی کنم، فقط تلاش می‌کنم تا در استقلال مثمر ثمر باشم.»
مربی استقلال با اشاره به این موضوع که استقلال امسال بازیکنان جوانی دارد، می‌گوید: «من در دوران فوتبال اشتباهاتی داشتم و از بازیکنان می‌خواهم اشتباهات من را تکرار نکنند. در این خصوص با بازیکنان صحبت و آنها را راهنمایی می‌کنم. در فولاد که بودم هم این کار را انجام می‌دادم. علاوه بر این در دفاع تجربیاتی دارم که این تجربیات را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهم. اینجا میراث منصورخان پورحیدری است و باید به بهترین نحو میراث او را حفظ کنیم. در زمانی که بازی می‌کردم به خودم انگیزه می‌دادم و این یکی از محاسن من بود و می‌خواهم این رویه را بازیکنان استقلال ادامه دهند.»
هاشمی‌نسب تجربه مربیگری در تیم‌های لیگ برتری همچون نساجی و فولاد را دارد و او در زمان حضور روی نیمکت این تیم‌ها اعتراض زیادی به داور بازی می‌کرد. مربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا در استقلال هم با همین روش ادامه خواهید داد: «قرار نیست این رویه در استقلال تکرار شود. البته تاکنون هم اتفاق خاصی نیفتاده که بخواهیم در این خصوص صحبت کنیم. تلاش من و سایر اعضای کادر فنی این است که تیم بهترین نتایج را بگیرد و در زمانی که در فولاد و نساجی بودم هم، چنین تلاشی داشتم.»
او در خصوص پیروزی استقلال در نخستین بازی فصل و بازی این هفته مقابل ملوان بیان می‌کند: «خیلی‌ها اعتقاد داشتند که استقلال فصل را خوب شروع نمی‌کند اما من برخلاف انتظار خیلی‌ها به صراحت گفتم که استقلال 3بر صفر صنعت نفت را شکست می‌دهد که این اتفاق هم افتاد. خدا را شکر که توانستیم بازی اول را با پیروزی پشت سر بگذاریم. استقلال همیشه مدعی قهرمانی و جزو ۳ تیم اول است. استارت لیگ را خوب زدیم و امیدوارم همین روند را ادامه دهیم. بازی سختی مقابل ملوان داریم و نباید در باد ۳ بر صفر آبادان بخوابیم. این هفته بهتر کار کردیم. بچه‌ها تمرکز بالا و تلاش مضاعف دارند. می‌توانیم با یک بازی خوب به ۳امتیاز برسیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی