انتخابات را نشانه رفته‌اند

حسام‌الدین برومند
سردبیر

 
 در فاصله زمانی شش ماه مانده به انتخابات مجلس در اسفند سال‌جاری، رصد آشکار تحرکات و تحولات سیاسی نشان می‌دهد، تأثیر بر انتخابات 1402 در دستور کار دشمنان و بدخواهان ملت ایران قرار گرفته است. از همین روی، آنچه که مهم به نظر می‌رسد شناسایی و مقابله با «سناریوها» و «پروژه‌ها»ی دشمن است که می‌کوشد با فضاسازی‌های برنامه‌ریزی شده، شرایط نامناسب و بلبشویی را در ماه‌های اخیر به ایران اسلامی تحمیل کند.
در حالی که دشمنان با تحرکات و برنامه‌های چندلایه و پیچیده، «انتخابات» را نشانه رفته‌ا‌ند، راهبرد چهارگانه انتخاباتی «سلامت»، «امنیت»، «مشارکت» و «رقابت» در دستور کار دولت و وزارت کشور است تا اجازه ندهد سناریوها و پروژه‌های دشمن و ضدانقلاب، فضای انتخابات را مسموم کند.
قرائن و شواهد غیرقابل انکار به‌وضوح نشان می‌دهد که دشمنان و بدخواهان ملت ایران می‌خواهند بزنگاه انتخابات را به میدانی برای انتقام از مردم و نظام اسلامی تبدیل کنند. اغتشاشات سال گذشته در حالی به شکست بزرگ براندازان، معاندان، معارضان و اپوزیسیون تبدیل شد که با نقشه دقیق به میدان آمده بودند ولی محاسبه غلط داشتند! محاسبه غلط آنها این بود که عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را نشناخته بودند و مثل همیشه درکی از این واقعیت نداشتند که اساساً جمهوری اسلامی، چیزی جز مردم نیست. البته در سال‌های اخیر بسیاری از رسانه‌ها و اندیشکده‌های غربی اذعان کرده‌اند که در شناخت مردم ایران، ناتوان بوده‌اند. فارین پالیسی، یکبار به‌صراحت نوشت که مشکل ما با ایران، این است که مردم این کشور را نمی‌توانیم تحلیل کنیم. جالب اینجاست که مؤسسه رند (RAND) یک دهه پیش و چند سال پس از فتنه سال 88، نوشته بود که «به مردم ایران نمی‌توان امید بست.»
بنابراین  این«مردم» بوده‌اند که همواره و همیشه نقش بی‌بدیلی در خنثی کردن سناریوها و پروژه‌های دشمن داشته‌اند. فتنه دشمن در سال گذشته بر «تجزیه ایران» متمرکز بود و حتی چهره‌هایی مثل «شیرین عبادی» با ژست حقوقی به صحنه آمدند و تلاش کردند برای تجزیه ایران، توجیه حقوقی دست و پا کنند و از «حق تعیین سرنوشت» گفتند تا به پروژه بزرگ تجزیه ایران، اعتبار به اصطلاح حقوقی بدهند! اما شکست سنگینی از مردم ایران خوردند و مردم، یکپارچه پای ایران ایستادند. همچنان‌‌که دشمنان در چهار دهه گذشته، «اسلام» را نشانه رفته‌اند ولی مردم، پای اسلام هم ایستاده‌اند.
دشمنانی که فتنه آنها علیه ایران و اسلام، به شکست منجر شده است و از اهرم‌های «تحریم»، «جنگ سخت و نرم» تا حربه‌های «حقوق بشری» و «هسته‌ای» به نتیجه نرسیده‌اند، این بار درصدد هستند تا در بزنگاه انتخابات، مردم را در برابر مردم قرار بدهند، چرا؟ چون علت اصلی و تمام‌کننده شکست سناریوهای آنها، «مردم» بوده‌اند و می‌خواهند از «مردم» انتقام بگیرند.
حمله تروریستی شامگاه یکشنبه(22 مرداد 1402) به حرم حضرت شاهچراغ(ع) نیز در راستای ناامن کردن کشور و خدمت به فتنه‌گران و معاندانی بود که با نزدیک شدن به سالگرد شورش سال گذشته، می‌خواهند دوباره بستری برای اغتشاشات خیابانی مهیا کنند و صحنه انتخابات پیش رو را به اخلال بکشانند.
اینجاست که باید همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مراقبت کنند که ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنند. هدف دشمن، عملیات روانی بر ذهن مردم و مسئولان است و به موازات آن می‌کوشد حاشیه‌های فراوانی خلق کند تا به لطایف‌الحیل دوقطبی‌های کذایی بیافریند تا راهبرد چهارگانه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات ضربه بخورد.

جستجو
آرشیو تاریخی