آیت‌الله رئیسی در جلسه فوق‌العاده هیأت دولت برای نهایی کردن لایحه برنامه هفتم توسعه:

برنامه هفتم، سند هویتی دولت برای تحول پنج‌ساله است

مسأله محوری مردم‌پایه بودن اقتصاد و هم‌افزایی قوای سه‌گانه از مهمترین ویژگی‌های سند برنامه هفتم است

رئیس‌جمهور برنامه هفتم توسعه را سند هویت نگاه دولت برای تحول در پنج سال آینده ذیل سیاست‌های ۲۶‌ گانه ابلاغی مقام معظم رهبری عنوان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، عصر دیروز در جلسه فوق‌العاده هیأت دولت که به منظور بررسی نهایی و تصویب برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی برخی دستگاه‌ها و افراد، بویژه دکتر میرکاظمی رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه و همکارانش در تدوین این برنامه، آن را سند هویتی نگاه دولت برای تحول در پنج سال آینده ذیل سیاست‌های ۲۶ گانه ابلاغی مقام معظم رهبری توصیف کرد.
رئیس‌جمهور همچنین از همه وزرا خواست با حساسیت لازم و اهتمام ویژه نظرات اصلاحی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه دهند تا این سند مهم پس از جمع‌بندی و تصویب نهایی در دولت، با توجه به نظر موافق رئیس مجلس، بعد از انتخاب هیأت رئیسه، تقدیم مجلس شورای اسلامی شود و تأخیری در این زمینه به وجود نیاید.

افزایش اختیارات ارزی بانک مرکزی
همچنین روز گذشته جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه، با دستور کار ادامه بررسی اختیارات ارزی بانک مرکزی، با حضور سران قوا و دیگر اعضا و به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد.
در این جلسه مقرر شد با هدف ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی، اختیارات ارزی بانک مرکزی افزایش یابد.
کاهش مالیات ارزش افزوده واردات برخی اقلام و کالاهای اساسی از دیگر مصوبات جلسه دیروز شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بود.

7

جستجو
آرشیو تاریخی