ناوشکن دنا و ناوبندر مکران پیش از ظهر دیروز پس از ۸ ماه دریانوردی به ایران بازگشت

پایان مأموریت تاریخی ناوگروه ۸۶

پیام تبریک رهبر انقلاب عزیزان! به خانه خوش آمدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی بازگشت موفقیت آمیز دلاور مردان ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از مأموریت دریانوردی بزرگ به کشور را تبریک گفتند. پیام فرمانده کل قوا به شرح زیر است: به دلاورمردان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریانوردی بزرگ و موفقیت آمیزشان را تبریک می‌گویم. عزیزان! به خانه خوش آمدید، موفق باشید.

پایان مأموریت تاریخی ناوگروه ۸۶ ارتش در بندرعباس
ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن دنا و ناوبندر مکران پیش از ظهر دیروز پس از ۸ ماه دریانوردی و کسب یک موفقیت تاریخی برای  ایران با استقبال فرمانده نیروی دریایی ارتش وارد منطقه یکم دریایی نیروی دریایی ارتش شد و در بندرعباس پهلو گرفت.
به گزارش ایرنا، ناوگروه 86 نخستین ناوگروه جمهوری اسلامی ایران بوده که با عبور از اقیانوس آرام اقدام به دور زدن کره زمین کرد. این ناوگروه  در جریان ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی با عبور از سه طوفان سهمگین و بیشترین عرض اقیانوس آرام  پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سراسر پهنه این سیاره آبی به اهتزاز درآورد و اقتدار و توان کشور را به نمایش گذاشت. ناوگروه 86 در محدوده آب‌های بندر عباس در آب‌های خلیج فارس مورد استقبال جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و انبوهی از شناورهای ایرانی قرار گرفت و یک فروند بالگرد با فرود بر عرشه ناوبندر مکران از نزدیک به حماسه آفرینان ناوگروه ۸۶ تبریک گفت.

جستجو
آرشیو تاریخی