معاون کمیته امداد به «ایران» خبر داد

بهره‌مندی پنج دهک اول از تسهیلات کمیته امداد

حبیب‌الله آسوده: کمیته امداد برای ایجاد 500 هزار فرصت شغلی متعهد شد که به لطف خدا موفق شدیم نزدیک به 90 درصد اشتغال مفید ایجاد کنیم

سمیه افشین فر
خبرنگار

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پاسخ به «ایران» در خصوص اینکه با توجه به شعار مهار تورم و رشد تولید که امسال از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است و یکی از ارکان رشد تولید توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر و هدایت آنها به سمت تولید تلقی می‌شود، چه قدر از پتانسیل حامیان و مشارکت‌های مردمی برای توانمندسازی جامعه هدف استفاده کرده‌اید، گفت: کمیته امداد یک منظومه توانمندسازی است. در کمیته امداد با خانواده‌هایی مواجهیم که دچار شرایط اقتصادی بدی شده‌اند و ارکان حکومت وظیفه دارد به آنها خدمات ارائه دهد. وقتی افراد وارد چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شوند برای توانمندسازی آنها برنامه‌های مختلفی داریم؛ از حل مشکلات مربوط به مسکن تا ادامه تحصیل و حل مشکلات مربوط به سلامت و بهداشت آنها؛ چرا که هر کدام از این موضوعات این قابلیت را دارد تا ناتوانی را در این خانواده‌ها تشدید کند. حبیب‌الله آسوده در ادامه افزود: یکی از مهمترین شاخص‌های توانمندی، توانمندسازی اقتصادی است که در اشتغال خلاصه می‌شود. سال گذشته کمیته امداد برای ایجاد 500 هزار فرصت شغلی متعهد شد که به لطف خدا موفق شدیم نزدیک به 90 درصد اشتغال مفید ایجاد کنیم و در شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس جمهور، کمیته امداد یکی از دستگاه‌های برتر در حوزه اشتغال معرفی شد. منابع کمیته امداد در حوزه توانمند‌سازی بیشتر در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه است و منابع مردمی کمتر در حوزه اشتغال استفاده می‌شود اما کاریابی‌ها و تجهیزات اشتغال بیشتر از ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تأکید بر اینکه در توانمند‌سازی اقتصادی بعد حمایت‌های دولتی بیشتر است و کمک‌های مردمی در نیازهای اولیه و اساسی خانواده‌ها هزینه می‌شود، افزود: سال گذشته 25 هزار میلیارد تومان و امسال 35 هزار میلیارد تومان بودجه برای خوداشتغالی به کمیته امداد اختصاص داده شده است که استفاده از این تسهیلات تنها محدود به مددجویان کمیته امداد نیست و همه افراد جامعه که از دهک یک تا پنج هستند و شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری صبح روز گذشته با اصحاب رسانه همچنین گفت: سقف سرانه برای خانواده یتیمی که بیمار ندارند یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خانواده‌های دارای بیمار یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
وی با اشاره به جذب 204 هزار حامی که در طرح اکرام ایتام ثبت نام کردند، گفت: هفت استان فارس، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، تهران، همدان و خوزستان شرایط خوبی در جذب حامی داشتند. آسوده با بیان اینکه ۵۴ درصد حامیان ثبت نام شده از زنان بودند، گفت: ۳۰ درصد از کسانی که در این طرح ثبت نام کردند شغل خود را «آزاد» ثبت کردند. ۲۲ درصد خانم‌ها شغل «خانه دار» اعلام کردند. ۱۲ درصد اساتید و معلمان و ۱۰ درصد کارمندان و مابقی در سایر مشاغل بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی