آیت‌الله رئیسی در مراسم گرامیداشت روز جهانی هلال احمر:

هلال احمر مرزبندی سیاسی، مذهبی و قومی ندارد

101 سال از خدمتگزاری تلاشگران سرخپوش گذشت یک قرن خدمت انسان دوستانه

رئیس‌جمهور در جمع امدادگران هلال‌احمر مراسم گرامیداشت روز جهانی هلال احمر روز گذشته با سخنرانی آیت‌الله رئیسی در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی تهران برگزار شد.

مراسم روز جهانی هلال احمر، با حضور پرشور امدادگران و سخنرانی رئیس جمهور، روز گذشته در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد. آیت‌الله رئیسی در این مراسم، با تجلیل از حضور ارزشمند و تأثیرگذار هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در امدادرسانی اخیر به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه، گفت: این مجموعه نشان داده است که مرزبندی سیاسی، جغرافیایی، قومی و مذهبی ندارد و به گستردگی آنچه که از نام مردم به آن اشاره می‌کنیم، خدمت‌رسانی می‌کند.
ابتلائات طبیعی و تکلیف اجتماعی
رئیس جمهور، ابتلائات را براساس آیات و روایات دارای آثار فراوان تربیتی و اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی انسان دانست و با بیان اینکه همه بدون استثنا با ابتلائاتی امتحان می‌شویم، اظهارکرد: آنکه گرفتار سیل، زلزله و بلایای طبیعی است به یک شیوه امتحان می‌شود و ما نیز در عرصه خدمت و امداد به بلادیدگان و همچنین ایجاد امید و آرامش در دل خانواده آنان به یک شیوه دیگر امتحان می‌شویم.
آیت‌الله رئیسی افزود: شهدای عالیقدر ما در دوره خود به هجوم دشمن متجاوز به خاک کشور مبتلا و با دفاع از نظام، اسلام و ناموس کشور امتحان شدند و با فوز عظیم شهادت یا مقام جانبازی از این امتحان سربلند بیرون آمدند.
خانواده این عزیزان نیز با شکر و صبر در غم از دست دادن فرزندانشان در این امتحان نمره قبولی آوردند و امروز ما نیز به عنوان بازماندگان شهدا به امتحانی دیگر مبتلا هستیم.
کرونا؛ کارنامه درخشان هلال احمر
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در حوادث طبیعی اولین گروهی که برای خدمت‌رسانی و امداد در صحنه حاضرند، نیروهای خدوم و شریف هلال احمر هستند، تصریح کرد: در کنار حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، یکی از جلوه‌های زیبای امداد‌رسانی و کمک مؤمنانه در کشورمان در زمان شیوع کرونا بروز و ظهور یافت که صحنه‌هایی بی‌بدیل و ماندگار از سوی امدادگران خلق شد.

 

ادامه در صفحه 2   و   12

جستجو
آرشیو تاریخی