حزب نخست‌وزیر انگلیس در انتخابات شوراها شکست خورد

به دنبال شکست حزب محافظه‌کار -حزب ریشی سوناک، نخست‌وزیر - در انتخابات شوراها در انگلیس، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر مدعی شد، حزبش در مسیر پیروزی در انتخابات پارلمانی 2024 است

به دنبال شکست حزب محافظه‌کار، حزب ریشی سوناک، نخست‌وزیر در انتخابات شوراها در انگلیس، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر مدعی شد، حزبش در مسیر پیروزی در انتخابات پارلمانی 2024 است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بی‌بی‌سی، حزب حاکم محافظه‌کار 48 شورا و بیش از 1000 عضو شورا را در انتخابات محلی روز پنجشنبه از دست داده و حتی بدتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده است. این شکست باعث خشم محافظه‌کاران شده و اغلب آنها ریشی سوناک را مقصر آن می‌دانند. با این شکست، اکثریت شوراها در اختیار حزب کارگر قرار گرفته که چنین چیزی از سال 2002 تاکنون بی‌سابقه است.
سخنگوی حزب کارگر گفته، مردم بریتانیا به وضوح نخست‌وزیر را رد کرده‌اند، کسی که هرگز مأموریتی برای شروع نداشت. از سوی دیگر حزب میانه لیبرال دموکرات نیز به رهبری «اِد دیوی» بهترین نتیجه دهه‌های اخیر خود را رقم زده و موفق به کنترل 12 شورا در مناطق مرکزی انگلیس که عمدتاً در اختیار حزب محافظه‌کار بود شده است. ریشی سوناک نیز در واکنش به نتیجه این انتخابات گفته، نتایج ناامید کننده بود اما تأکید کرده که این نتایج حرکت گسترده به سمت حزب کارگر نیست.
انتخابات پارلمانی بریتانیا پاییز 2024 برگزار خواهد شد. روزنامه نیویورک تایمز نتیجه انتخابات شوراهای شهر را زنگ خطری برای پایان حکومت 14 ساله محافظه‌کارها بر داونینگ استریت خوانده است.
جستجو
آرشیو تاریخی