تالار شیشه‌ای دیروز 42 هزار واحد قد کشید

شاخص کل بورس 2 368 800

رکورد معاملات خرد برای دومین بار در سال جدید شکسته شد

2 417 همت ارزش معاملات خرد بازار سهام در روز سه‌شنبه

به رغم آنکه در اولین روز معاملاتی اردیبهشت از سرعت رشد شاخص کل بورس کاسته شده بود، معاملات دومین روز ماه با شتاب در رشد این شاخص آغاز شد و علاوه بر ورود قدرتمند پول حقیقی، ارزش معاملات خرد نیز بار دیگر رکورد قبلی خود را شکست.
با پایان معاملات روز سه‌شنبه 5 اردیبهشت، شاخص کل با رشد 42 هزار و 300 واحدی همراه شد و بازدهی 1.82 درصد را برای سهامداران رقم زد. در جریان معاملات این روز آغاز معاملات با برتری چشمگیر خریداران همراه بود اما در ادامه فشار عرضه افزایش یافت و در میانه معاملات برتری فروشندگان موجب شد تا کمی از سرعت رشد شاخص کل بورس کاسته شود و در ارتفاع 2 میلیون و 368 هزار و 800 واحد به معاملات خود خاتمه دهد. در عین حال، شاخص کل هم‌وزن نیز در جریان معاملات این روز رفتار مشابهی داشت و در پایان معاملات با ثبت بازدهی 1.69 درصد و رشد 12 هزار و 992 واحدی در ارتفاع 781 هزار و 479 واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل فرابورس نیز در پایان معاملات روز سه‌شنبه با بازدهی مثبت همراه بود. این در حالی است که روز معاملاتی قبل را با بازدهی منفی پشت‌سر گذاشته بود. بر این اساس، شاخص کل فرابورس روز سه‌شنبه با رشد 462 واحد، توانست به بازدهی 1.59 درصدی دست پیدا کند و در ارتفاع 29 هزار و 518 واحد بایستد.

تداوم ورود قدرتمند پول حقیقی به معاملات خرد
معاملات خرد روز سه‌شنبه، از همان ابتدای بازار با خالص ورود پول از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی همراه بود و رفته‌رفته بر آن افزوده می‌شد. این امر تا جایی ادامه یافت که در پایان داد و ستد این روز، خالص ورود پول حقیقی به معاملات خرد به بیش از یک هزار و 111 میلیارد تومان رسید که بیش از 3 برابر روز قبل بود. آمار نشان می‌دهد، بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های شیمیایی، کمکی به نهادها، فلزات اساسی و انبوه‌سازی و به نمادهای شاراک، امین، فباهنر، اپال و وبانک صورت گرفته است. این در حالی است که صندوق‌های درآمد ثابت در این روز با خالص خروج بالغ بر 407 میلیارد تومان پول حقیقی روبه‌رو بودند.
رکورد ارزش معاملات خرد شکسته شد
در جریان داد و ستد روز سه‌شنبه، جدال بین خریداران و فروشندگان تا جایی ادامه یافت که نه تنها ارزش معاملات خرد به رکورد قبلی خود رسید، بلکه از آن عبور کرده و رکورد جدیدی را معادل 20 هزار و 417 میلیارد تومان به ثبت رساند. این در حالی است که رکورد قبلی ارزش معاملات خرد در تاریخ 21 فروردین سال‌جاری معادل 20 هزار و 50 میلیارد تومان رقم خورده بود. علاوه بر این، آمار نشان می‌دهد در پایان معاملات روز سه‌شنبه 5 اردیبهشت، از مجموع 719 نماد مورد معامله، 477 نماد با تغییرات قیمتی مثبت و 242 نماد با تغییرات قیمتی منفی همراه بوده‌اند و در عین حال، 191 نماد در بالاترین قیمت مجاز روزانه خود در صف خرید قرار داشته‌اند. در حالی که تنها 14 نماد به صف فروش رفته بودند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی