گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی سرخپوشان پایتخت در گفت و گو با «ایران»:

بازی با سپاهان و تراکتور مثل دو فینال است

کمتر از یک سوم از مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده و در این هفته‌ها بازی‌ها با حرارت و حساسیت‌های خاصی در حال برگزاری است.

محمدمحمدی سدهی
روزنامه‌نگار

کمتر از یک سوم از مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده و در این هفته‌ها بازی‌ها با حرارت و حساسیت‌های خاصی در حال برگزاری است. سپاهان، پرسپولیس و استقلال را می توان 3 تیم مدعی اصلی قهرمانی در بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر دانست، تیم‌هایی که به ترتیب با 43، 42 و 40 امتیاز در رده اول تا سوم قرار دارند. البته حتی تیم‌های گل گهر و تراکتور هم با 37 و 36 امتیاز در هفته‌های باقی‌مانده از مسابقات لیگ برتر شانس قهرمانی دارند و این موضوع حساسیت‌های هفته‌های پایانی لیگ را چندین برابر می کند.
در این شرایط هفته بیست و یکم مسابقات لیگ برتر در حالی هفته گذشته برگزار شد که تنها تیم مدعی قهرمانی از میان مدعیان اصلی که موفق به پیروزی مقابل حریف خود شد، پرسپولیس بود. سرخ‌پوشان در این هفته از مسابقات توانستند با 3 گل میهمان خود، نفت مسجد سلیمان را در ورزشگاه آزادی بدرقه کنند. یکی از بازیکنان خوب سرخپوشان در هفته‌های اخیر گئورگی گولسیانی است. او در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» در خصوص شرایط تیم پرسپولیس چنین نظری دارد: «شرایط درون تیم آرام و حرفه‌ای است. همه تلاش می کنند که بهترین عملکرد را داشته باشند، این موضوع نشان می‌دهد که بازیکنان برای رسیدن به هدف نهایی خود، قهرمانی در لیگ برتر، بسیار همدل و همراه هستند و همین همدلی می‌تواند رمز موفقیت ما در پایان فصل باشد. امیدوارم بتوانیم قهرمان شویم. این وظیفه و هدف اصلی ماست.»
پرسپولیس پیش از عید نوروز 2 بازی بسیار سخت با تراکتور و سپاهان دارد. تراکتوری که با آمدن پاکو خمس، مربی اسپانیایی خود جهش خوبی داشت و سپاهانی که هم اکنون صدرنشین لیگ است. بازیکن گرجستانی پرسپولیس که در دفاع میانی مسئولیت خنثی کردن حملات تیم‌های حریف را برعهده دارد، می گوید: «دو بازی حساس مقابل تراکتور و سپاهان داریم، برای ما هر کدام از این بازی‌ها دو فینال محسوب می شود که رسیدن به موفقیت در هر دو بازی بسیار مهم است. بنابراین ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به این موفقیت انجام می دهیم.»
این مدافع گرجستانی با اینکه یک سال هم از حضورش در جمع سرخپوشان نمی‌گذرد، کاملاً میان هواداران پرسپولیس محبوب شده است. بازیکنی که در دربی دبل کرد و عامل اصلی تساوی 2-2 پرسپولیس مقابل استقلال بود. در این بین گولسیانی در بازی مقابل سپاهان هم  با گلی که از نقطه پنالتی این بازی حساس به ثمر رساند، دبل کرد و هم اکنون با به ثمر رساندن 6 گل در جام حذفی و لیگ، بهترین گلزن این تیم محسوب می شود. او در خصوص عملکرد خوبش در گلزنی بیان می کند: «خوشحالم که به تیمم در رسیدن به اهدافش کمک می کنم. حقیقتاً نمی دانم چرا این قدر خوب گل می زنم، شاید به این دلیل که بسیار مایلم تا بهترین کار را برای تیمم انجام دهم.»
آنچه عملکرد گولسیانی را در این فصل از سایر بازیکنان سرخپوش متمایز می‌کند درخشش در دیدارهای مهم است، چرا که گولسیانی در ۲ بازی حساس این فصل عصای دست یحیی گل‌محمدی بود. مدافع سابق سپاهان علاوه بر درخشش در بازی با استقلال در بازی جام حذفی پرسپولیس مقابل تیم سابق خود (سپاهان) هم از روی نقطه پنالتی دبل کرد و حالا اولین پنالتی زن پرسپولیس به حساب می‌آید. گولسیانی در خصوص تفاوت پرسپولیس و سپاهان چنین نظری دارد: «من با پرسپولیس خیلی راحتم، نمی خواهم آن را با تیم سابقم (سپاهان) مقایسه کنم. در تیم سابقم هم راحت بودم. من برای بازیکنان، هواداران و باشگاه پرسپولیس احترام زیادی قائلم. البته در سپاهان هم احترام قائل بودم.»
علاوه بر این پرسپولیس تیمی است که با 9 گل به همراه مس رفسنجان کمترین گل را دریافت کرده و این موضوع نشان می‌دهد که سرخ پوشان در دفاع عملکرد مطلوبی دارند. این مدافع گرجستانی سرخپوشان در پایان در خصوص کیفیت خوب خط دفاعی پرسپولیس می‌گوید: «کیفیت بازیکنان و مربیان پرسپولیس کلید موفقیت‌مان است. البته شاید همیشه موفق نباشیم و بازی‌های خودمان را با پیروزی پشت سر نگذاریم، اما به طور کلی فوتبال باکیفیت بازی می کنیم و عملکرد خوبی داریم. در دفاع، سعی می کنیم همدیگر را خوب پوشش دهیم، وظایف خود را صددرصد انجام دهیم و به یکدیگر کمک کنیم تا هر روز پیشرفت کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی