رئیسی در جمع مردم «خورموج» با اشاره به برنامه دشمن برای ایجاد ترس میان دانش آموزان و والدین اظهار کرد

ناامنی در مدارس در راستای جنگ ترکیبی

آیت‌الله رئیسی با اشاره به پروژه دشمن برای ناامنی در مدارس گفت: یک روز آشوب و اغتشاش خیابانی، یک روز اغتشاش در حوزه مالی و ارزی و اقتصادی و یک روز مسأله‌سازی امنیتی در حوزه تحصیل و مدارس، اینها ترفندهایی است که دشمنان برای ناامید کردن مردم طراحی و اجرا می‌کنند.

افتتاح‌ها و طرح‌های بهره‌برداری شده در دور دوم سفر استانی آیت‌الله رئیسی به استان بوشهر، نشان دهنده ادامه راه، مسیر و هدف دولت سیزدهم برای کشور است. در این سفر، طرح‌های متعددی افتتاح شد که یا مشکلات راهبردی استان را رفع می‌کند، مانند پروژه‌های آب شیرین کن و برق رسانی، یا گامی راهبردی برای توسعه کشور محسوب می‌شود؛ مانند افتتاح فاز 14 پالایشگاه پارس جنوبی. به این ترتیب، انبوه طرح‌های بهره‌برداری شده در این سفر دو روزه، دو منظوره بوده است؛ هم نگاهی به توسعه استانی داشته است و هم توسعه ملی. علاوه بر افتتاح فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی که یک پروژه تمام ایرانی خوانده می‌شود، آیت‌الله رئیسی از ۱۵ طرح بزرگ آب‌شیرین‌کن، خط آبرسانی، آبگیری سد و انتقال برق در استان بوشهر هم به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.  افتتاح طرح‌های آب شیرین کن از این جهت مهم است که تنش آبی این استان را در آینده رفع کرده و به جیره‌بندی آب در استان پایان می‌دهد. آب شیرین‌کن گروه مپنا در شهرستان بوشهر با ظرفیت ۳۵۰۰ متر مکعب، آب شیرین‌کن وحدتیه و دالکی شهرستان دشتستان با ظرفیت ۶۵۰۰ متر مکعب و فاز اول طرح آب‌رسانی به شهرستان جم با خط انتقالی به طول ۴۲ کیلومتر از جمله این طرح‌ها است. در کنار این طرح‌ها، با حضور رئیس جمهور از 2 هزار و 221 واحد مسکونی بهره‌برداری و عملیات اجرایی ساخت ۴۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن هم در بوشهر آغاز شد. مجموعه این طرح‌های افتتاح شده، نشانه مهمی از توقف ناپذیری دولت و کشور در مسیر پیشرفت بود. بویژه اینکه آیت‌الله رئیسی در دیدارهای مردمی خود در شهرهای بوشهر و خورموج که با اجتماع باشکوه مردم این استان برگزار شد، بر این نکته تأکید کرد چه اقدامات دولت و چه هوشیاری و کنش‌های مردم، حاکی از شکست توطئه‌ها و جنگ ترکیبی دشمنان برای توقف کشور است.

برنامه دشمن برای ایجاد ترس و ناامنی در مدارس
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه دشمن پس از جنگ ترکیبی و تلاش برای ایجاد التهابات ارزی و اقتصادی به سراغ پروژه امنیتی در مدارس رفته است، گفت: دشمن می‌خواهد برای فرزندان ما در مدارس دلهره، ناامنی و فضای ترس و ناامیدی ایجاد کرده و از این طریق ایجاد آشوب کند.
وی افزود: یک روز آشوب و اغتشاش خیابانی، یک روز اغتشاش در حوزه مالی و ارزی و اقتصادی و یک روز مسأله‌سازی امنیتی در حوزه تحصیل و مدارس، اینها ترفندهایی است که دشمنان برای ناامید کردن مردم طراحی و اجرا می‌کنند، چون می‌بینند به‌رغم همه این تهدیدها و تحریم‌ها و به‌رغم همه این نقشه‌ها روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور مردم با بصیرت، آگاهانه، مقتدرانه و عزتمندانه حضور پیدا کردند و دشمن را شکست دادند.
رئیس‌جمهور اظهارکرد: دشمن خود اعتراف کرد که ۲۲ بهمن امسال با همه سال‌های قبل متفاوت بود. تفاوت آن برای آن است که مردم احساس کردند دشمن می‌خواهد به اهداف پلید خود برسد و تصمیم گرفتند دشمن را ناکام کنند.
 آیت‌الله رئیسی با اشاره به مسائل اخیر پیش آمده در ارتباط با برخی مدارس تصریح کرد: در جلسه اخیر دولت، وزیر کشور و وزیر اطلاعات را مأمور کردم تا هر چه سریع‌تر این موضوع را ریشه‌یابی و بررسی و اطلاعات آن را هم سریعاً به مردم عزیزمان اعلام کنند تا توطئه دشمن برای ایجاد دلهره و ناامیدی در مردم خنثی شود.

 

1طرح پالایشگاهی

با بهره‌برداری از فاز14 پالایشگاه
پارس جنوبی که به دست متخصصان ایرانی ساخته شد، سالانه یک میلیون تن LPG تولید می‌شود

 

2سد مخزنی

سد مخزنی باغان با ظرفیت
 ۳۲ میلیون متر مکعب و پروژه سد مخزنی اخند با ظرفیت ۲میلیون متر مکعب افتتاح و آبگیری شد

 

10طرح انتقال برق

در بخش‌های مختلف استان
 از جمله احداث پست برق
 ۶۳,۲۰ کیلو ولتی شهید ماهینی
در بوشهر به بهره‌برداری رسید

 

۳۵۰۰مترمکعب

پروژه آب شیرین‌کن بوشهر
پروژه‌ای صددرصد ایرانی است که با سرمایه‌گذاری، طراحی، نصب و اجرای گروه صنعتی مپنا احداث شده است

 

2221

 واحد مسکونی

با حضور رئیس جمهور  به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ساخت ۴۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بوشهر آغاز شد

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی