شرایط در مناطق زلزله‌زده بد نیست اما هنوز عده‌ای در چادر هستند

منصوریان: مدال‌های‌مان را برای کمک به خوی فروختیم

شهربانو منصوریان جزو اولین چهره‌هایی بود که بعد از زلزله خودش را به خوی رساند. درحالی که همیشه به ریاکاری متهم می‌شود، این حرف‌ها برایش مهم نیست و معتقد است هرکسی که می‌تواند باید برای کمک بیاید، حتی به قیمت ریاکاری....

فائزه زمانی
روزنامه نگار

شهربانو منصوریان جزو اولین چهره‌هایی بود که بعد از زلزله خودش را به خوی رساند.
درحالی که همیشه به ریاکاری متهم می‌شود، این حرف‌ها برایش مهم نیست و معتقد است هرکسی که می‌تواند باید برای کمک بیاید، حتی به قیمت ریاکاری....
او حالا بعد از هفته‌ها حضور در مناطق زلزله‌زده، چندروزی برای فینال لیگ برتر ووشو به تهران بازگشت و بعد از قهرمانی تیمش این بار برای فرار از دلتنگی با پسر کوچکش و البته کانکس‌های جدید خودش را مجدداً به خوی می‌رساند.
 منصوریان که برای فینال لیگ برتر ووشو چندروزی به تهران آمده است، حالا با خرید کانکس‌های جدید درباره بازگشت به خوی می‌گوید: «بعد از چند هفته که در خوی بودم، مجبور شدم برای بازی شاگردانم در فینال لیگ برتر ووشو به تهران بیایم. خدا را شکر با تیم سپاهان قهرمان این دوره لیگ شدیم و حالا همراه باقی تیم تصمیم گرفتیم مدال‌هایمان را برای خرید کانکس و رساندن به دست مزدم زلزله‌زده خوی بفروشیم.
در حال حاضر هم که با شما صحبت می‌کنم مشغول خرید کانکس هستیم که مجدداً به خوی برگردم.»
او که یک مادر است، به خاطر دلتنگی این بار با پسرش عازم مناطق زلزله‌زده خواهد شد: «دلم برای پسرم تنگ شده بود و حتماً این سری با او به خوی برمی‌گردم.»
قهرمان ووشوی جهان بیشتر کمک‌ها را مردمی می‌داند: «شرایط مردم خوی درحال حاضر بد نیست.کانکس‌های زیادی توزیع شده است، اما عده‌ای هنوز در چادر زندگی می‌کنند.کمک مسئولین بیشتر درحد چادر زدن بوده و اینجا بیشتر کمک‌ها مردمی است.»
 منصوریان معتقد است، دغدغه اصلی مردم خوی این روزها بحث گرمایش است: «چهره‌های مطرح زیادی این روز در اینجا حضور داشتند یا کمک‌های خود را به اینجا رساندند. پرویز پرستویی و احسان علیخانی از جمله چهره‌هایی هستند که در این مدت کمک‌های زیادی کردند. فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال هم از روز اول در اینجا حضور داشت و کمک‌های بسیاری کرد.
الان دغدغه اصلی بحث گرمایش است. بسیاری از مردم روستایی این منطقه قبل از زلزله هم اوضاع خوبی نداشتند و با این اتفاق اوضاعشان بدتر هم شده است و باید کنارشان بود تا هرچه سریع‌تر به زندگی عادی برگردند. جا دارد از مردم ایران تشکر کنم که همیشه خودشان پشت هم بوده‌اند و بیشتر کمک‌ها مردمی بود و مردم حضور فوق‌العاده‌ای دارند.»

 

بــــرش

این تهمت ها برایم مهم نیست
او که خیلی از مواقع به ریاکاری متهم می‌شود، در این باره می‌گوید: «من همیشه سعی می‌کنم درچنین وقایعی خودم را برسانم و این بار هم دوست داشتم در کنار مردم باشم.این حرف‌ها برایم مهم نیست. من می‌گویم ریا کن ولی کمک کن و حتی هشتگی هم در این باره راه انداخته‌ام.خیلی خوب می‌شود که دوستان دیگر هم برای کمک تشریف بیاورند، حتی به قیمت ریا کردن، هیچ اشکالی ندارد...
عکس و فیلم گرفتن مهم نیست. ممکن است کسی بیاید و عکس و فیلم هم بگیرد تا سندی برای رساندن کمک‌های مردم ارائه دهد. امثال من فقط وسیله هستیم تا کمک‌های کسانی را که به ما اعتماد کردند به مردم خوی برسانیم. من تا الان 50 کامیون وسیله آورده‌ام، این 50 کامیون که برای من نبوده، قطعاً کمک‌های کسانی است که به من اعتماد کردند تا به دست زلزله‌زدگان برسانم.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی