اخبــــار

مرگ وزیر کشور اوکراین در سقوط بالگرد
در سقوط یک بالگرد در شهری نزدیک پایتخت اوکراین، دست‌کم
 16 نفر از جمله وزیر کشور و دو کودک کشته شدند. به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، رئیس اداره نظامی منطقه کی‌یف اعلام کرد این هلی‌کوپتر در شهر بروواری در نزدیکی یک مهدکودک و ساختمان‌های مسکونی سقوط کرد که در نتیجه آن در مجموع ۱۶ نفر که دو نفر از آنها کودک و ۹ سرنشین هلی‌کوپتر بودند، کشته شدند. ۲۲ نفر دیگر هم زخمی شدند که  ۱۰ نفر از آنها کودک هستند. به گفته پلیس این شهر، دنیس موناستیرسکی، وزیر کشور اوکراین و یوگنی انین، معاون وی در میان کشته شده‌ها هستند. وزارت کشور اوکراین اختلال در عملکرد هلی‌کوپتر، نقض قوانین ایمنی و خرابکاری را از دلایل احتمالی این حادثه عنوان کرد. مقامات نظامی نیز گفتند تحقیقات در این زمینه چندین هفته طول خواهد کشید.
ضربه جمهوری‌خواهان به بایدن با استیضاح وزیرش
جمهوری‌خواهان ارشد مجلس نمایندگان امریکا درحالی بر استیضاح آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی دولت بایدن پافشاری می‌کنند و با سرعت و جدیت در حال پرونده‌سازی علیه وی هستند که این طرح می‌تواند با مخالفت شدید جمهوری‌خواهان میانه‌رو روبه‌رو شود. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، رؤسای کمیته‌های اثرگذار مجلس نمایندگان در فرایند استیضاح مایورکاس، برای برگزاری جلسات استماع درباره مشکلات مرزهای جنوبی امریکا که به اعتقاد جمهوری‌خواهان برای راه‌انداختن جریان استیضاح وی شروع مناسبی است، آماده می‌شوند. استیضاح وزیران امری نادر در تاریخ امریکا است، به طوری که پیش از این تنها یک بار در سال ۱۸۷۶ میلادی انجام شده است.
شرط کاراکاس برای ادامه مذاکره با اپوزیسیون
رئیس تیم مذاکره‌کنندگان دولت ونزوئلا در جریان مذاکرات با نمایندگان مخالفان این دولت تأکید کرد، در صورتی که این مخالفان دارایی‌های خارجی ونزوئلا را که در کنترل گرفته‌اند، بازنگردانند دیگر دلیلی برای بازگشت به گفت‌وگو وجود نخواهد داشت. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ونزوئلا و مخالفانش در ماه نوامبر اعلام کردند، از سازمان ملل خواسته‌اند مبلغ بیش از 3میلیارد دلار از پول‌های ونزوئلا که نزد بانک‌های خارجی است را مدیریت کرده و با آزادسازی تدریجی این پول، تلاش‌های انسان‌دوستانه را تأمین مالی کنند. این پول بعد از آنکه امریکا تحریم‌هایش را با هدف تحت فشار قرار دادن نیکولاس مادورو در خصوص انتخابات در ونزوئلا تشدید کرد توسط بانک‌های امریکایی و اروپایی مسدود شد و در اختیار مخالفان قرار گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی