دورنــما

چاینادیلی(چین)
در پی استعفای لامبرشت از وزارت دفاع آلمان، اولاف شولتز، صدراعظم این کشور بوریس پیستوریوس، وزیر داخلی ایالات نیدزساکسن را به عنوان وزیر جدید خود معرفی کرد. پیستوریوس در عرصه سیاست خارجی چندان شناخته شده نیست، گرچه طی 9 سال اخیر در وزارت داخلی یک ایالت بوده اما از سال 2013 در عرصه‌های امنیت داخلی، جرایم سایبری و مهاجرت و ورزش نقش چشمگیری داشته است.

 

فویا دی سائوپائولو(برزیل)
گرتا تونبرگ، فعال سوئدی محیط زیست که در اعتراض به دستور دادگاه آلمان برای توسعه معدن روبازی در روستاهای غرب این کشور به معترضان پیوسته بود، توسط پلیس دستگیر شد. اما پس از آنکه هویت این فعال بنام محیط زیستی 20 ساله برای مأموران مسجل شد دستور آزادی‌اش را دادند. در این اعتراضات که از حدود یک هفته قبل آغاز شده، 35 هزار فعال محیط زیست به آن پیوسته‌اند.

 

کویت تایمز(کویت)
بحران اقتصادی شدید در مصر که به سقوط ارزش پول این کشور و تورم صعودی منجر شده، طبقه متوسط جامعه را تحت فشار شدیدی قرار داده است. در همین حال وضعیت قشر فقیر جامعه نسبت به گذشته وخیم‌تر نشان می‌دهد. یک کارشناس اقتصادی معتقد است: «درست مانند یک زلزله است که ناگهان همه چیز را از بین برده و قیمت مواد غذایی به‌شدت رشد کرده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی