دور دنیا با چند خبر

آفریقای جنوبی

وزیر خارجه آفریقای جنوبی لایحه کنگره امریکا درباره مقابله با روسیه در آفریقا را ناقض قوانین بین‌المللی عنوان کرد و به ایالات متحده هشدار داد، لایحه‌ای که به‌دنبال مقابله با فعالیت‌های روسیه در آفریقا است باید به زباله‌دانی برود، زیرا قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

اوکراین
مقامات امریکایی و اسرائیلی می‌گویند که پنتاگون در حال بهره‌برداری از انبار بزرگ اما کمتر شناخته شده مهمات امریکایی در سرزمین‌های اشغالی است تا به نیاز شدید اوکراین به گلوله‌های توپ در جنگ با روسیه کمک کند.

افغانستان
صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر خبر داد، هیأتی از مقامات ارشد امریکایی با اعضای این جبهه دیدار و درباره اوضاع جاری افغانستان و راه‌های برون‌رفت از بحران کنونی این کشور گفت‌و‌گو کردند.

عربستان
دستگاه قضایی عربستان سعودی حکم‌های طولانی را علیه خانواده «سفر الحوالی» مبلغ سعودی صادر کرده است.

امریکا
کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا اعلام کرد، وی نخستین گردهمایی انتخاباتی 2024 خود را 28 ژانویه در کارولینای جنوبی برگزار خواهد کرد.

برزیل

رئیس‌جمهور برزیل پس از ابراز بی‌اعتمادی به ارتش کشورش به‌دلیل اقدام نکردن علیه تظاهرکنندگانی که به ساختمان‌های دولتی در ۸ ژانویه حمله کردند، ۴۰ نفر از سربازان محافظ ساختمان ریاست‌جمهوری را اخراج کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی