دادگاه عالی رژیم صهیونیستی وزیر داخلی کابینه نتانیاهو را برکنار کرد

قضات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با آرای قاطع 10 بر یک، حکم وزارت اریه درعی در وزارتخانه بهداشت و داخلی را ابطال کردند.
به گزارش جروزالم پست، رئیس حزب شاس در کابینه جدید این رژیم در حالی برای این سمت انتخاب شده بود که پرونده کیفری او همچنان باز است. در این شرایط قضات دیوان عالی با تنها یک رأی مخالف، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را موظف به برکناری درعی کردند. با وجود این رأی، حزب شاس همچنان در وزارتخانه بهداشت و داخلی مداخله خواهد داشت و رئیس آن نیز عضو کنست باقی می‌ماند. دادگاه عالی در شرایطی رأی به ابطال این وزیر کابینه نتانیاهو داده است که موضوع محدود کردن دستگاه قضایی در انتصابات دولتی همچنان موضوع داغ روز رژیم صهیونیستی است. این در حالی است که وزیر رفاه کابینه جدید رژیم صهیونیستی تأکید کرده اگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی را لغو کند، کابینه جدید قادر به ادامه فعالیت خود نخواهد بود.
15 ثانیه‌ فرصت برای فرار
قدرت بالای نیروهای مقاومت در فلسطین، رسانه‌های صهیونیستی را نیز مجبور به اعتراف کرد.
این منابع با اشاره به خطراتی که شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در اطراف نوار غزه را تهدید می‌کنند، تأکید کرده‌اند درصورت هر گونه حمله‌ای در این منطقه، صهیونیست‌های ساکن این شهرک‌ها فقط 15 ثانیه برای فرار از موشک‌های مقاومت زمان دارند.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، نگرانی‌ها از حملات مقاومت از نوارغزه، برای نخستین‌بار یو‌آو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی را برای دیدار با مسئولان و رؤسای شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه به این منطقه کشاند. در این دیدار مسئولان صهیونیستی در مورد اوضاع ملتهب شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه و کمبود امنیت خود ابراز نگرانی کردند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی