در امتداد دشمن

یادداشت

کمال لطفی

فعال رسانه


قریب به ۴ ماه پس از اتفاق تلخ درگذشت مرحومه مهسا امینی و آغاز اغتشاشات ناکام جریان ضدمردمی به پشتوانه بی‌نظیر سران کشورهای خارجی و عوامل ضدانقلاب با به‌کار انداختن همه عوامل لازم برای اخلال و تخریب در یک کشور می‌گذرد. هرچند از ابتدای شروع این رخدادها، پشت پرده این آشوب‌ها و اغراض طراحان آن برای تحلیلگران و صاحب‌نظران منصف و آگاه عیان بود اما متأسفانه برخی عوامل ساده‌لوح داخلی (که خوش‌بینانه می‌توان گفت از تحلیل وقایع عاجز ماندند) بنابه دلایل متعدد که مهمترین آن مخالفت با دولت مستقر است، به‌ جای روشنگری و مرزبندی با جریانات ضدانقلاب آشوبگر، خود به بلندگویی برای تکرار ادعاهای آنان و تخریب افکارعمومی و تحریف واقعیت صحنه پیش‌رو کردند و عملاً نقش پیاده‌نظام دشمن را در اجرای نقشه شوم‌شان ایفا کردند.
در همان آغازین روزهای آشوب‌ها، رئیس‌جمهور در ششم مهرماه با حضور در تلویزیون و گفت‌و‌گوی مستقیم با مردم، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در روند رسیدگی به فوت یک دختر جوان، با تأکید بر اینکه «توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمن برای متوقف کردن رشد و پیشرفت کشور است»، با تصریح به این مسأله که «نقد، گفت‌و‌گو و اعتراض زمینه‌ای برای اصلاح است و ما شنوای انتقادات دیگران هستیم»، با هشدار نسبت به ایجاد اغتشاش، بهم ریختن امنیت کشور، ایجاد هرج و مرج و تعدی به مال و جان مردم، برنامه طراحان این پروژه را متوقف کردن قطار پیشرفت کشور معرفی کرد. آیت‌الله رئیسی در این گفت‌و‌گو به‌درستی با معرفی «تحریم» و «آشوب» به‌عنوان دو روی یک سکه، عملاً گام بعدی دشمن در پیاده کردن نقشه شوم خود را پیگیری پروژه «تحریم» اعلام کرد. با ناکامی دشمن و شکست محاسبات آنان در اجرای پروژه موهوم و ناکام براندازی و با مرور اتفاقات این روزهای اخیر، می‌توان بیش از پیش به‌ درستی این هشدار رئیس‌جمهور  پی برد. در حالی که ناآگاهان داخلی به‌ علت مخالفت با دولت، چشم بر واقعیات بسته و بر آتش فتنه می‌دمیدند، در آن‌سوی مرزها سران دول خارجی و عناصر خائن فارسی‌زبان مقدمات تحریم‌های جدید و فشار بر مردم را فراهم می‌آوردند.
حمایت از آشوبگران با چشم بستن بر تعرض و تعدی آنان به جان و مال و نوامیس مردم و سپس تشکیک و تردید در احکام قضایی مجازات این اشرار، گام نخست نقش‌آفرینی این عناصر داخلی در تشجیع و تحریک دولت‌های غربی به آغاز پروژه تحریم‌های مردم ایران بود. در گام بعدی و علی‌رغم حضور پرشور مردم در استقبال و حمایت بی‌نظیر از رئیس‌جمهور در مناطق مختلف کشور مانند یزد و بایکوت این اخبار، جریان مخالف دولت با القای عدم مقبولیت دولت مستقر، گام بعدی را اجرایی کردند.
عناصر مخالف دولت که متأسفانه با دروغ بزرگ «طرف مردم بودن» در ماه‌های اخیر تلاش کردند تا با درگیر کردن دولت با حواشی، مانع از وقوع اتفاقات بزرگ و نجات کشور از چاه ویلی که دولت سابق کشور را در آن گرفتار کرده، بشوند، با اقدامات اخیر خود نشان دادند که برای رسیدن به اهداف خود در مخالفت با دولت حتی از ضربه زدن به معیشت و زندگی مردم و همدستی با دشمنان ایران نیز ابایی ندارند.

جستجو
آرشیو تاریخی